جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

قانونی: باید با اصلاح روش گذشته و با آرایش بهتر به مذاکرات صلح رفت

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

محمد یونس قانونی، معاون رییس‌جمهور پیشین کشور می‌گوید که اشتباه امریکایی‌ها، سبب ادامه جنگ در افغانستان شده و اکنون باید با اصلاح روش‌های ناکام گذشته و با آرایش بهتر، به مذاکرات صلح رفته شود.

قانونی امروز پنج‌شنبه(25میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت، در ۱۸ سال گذشته یکی از علل‌ برقرار نشدن صلح در افغانستان، درک نادرست از ریشه‌های جنگ و راهکارهای صلح بوده است؛ بحران کنونی کشور، بحران داخلی نیست و کسانی که در این فکر هستند، اشتباه می‌کنند.

او افزود، یکی از عوامل جنگ در افغانستان اشتباه امریکایی‌ها بود که القاعده را تهدیدی برای خود دانستند و تحریک طالبان را یک گروه شورشی محلی تلقی نمودند که در نتیجه پاکستان توانست امریکایی‌ها را وادار به تمکین در برابر استراتژی خود کند و طالبان یک‌بار دیگر به تهدیدی بزرگ تبدیل گردید.

qanuni

قانونی با بیان این‌که طالبان شریعت و حضور نیروهای خارجی در افغانستان را بهانه کرده و به جنگ ادامه می‌دهد، تاکید کرد: “جنگ طالبان در افغانستان روزی شروع شد که یک خارجی در این کشور حضور نداشت. جنگ طالبان در مورد اشغال درست نیست، بلکه یک بهانه است. جنگ به بهانه‌ی اشغال در افغانستان، پوششی برای پیش‌برد اهداف برخی کشورها است.”

او تصریح کرد، برای تأمین صلح پایدار در افغانستان، باید درک مردم از ریشه‌های جنگ و راه‌های رسیدن به صلح یکی شود.

این چهره مطرح سیاسی علاوه کرد که کشورهای بیگانه همواره به‌دنبال ابزارسازی برای بی‌ثباتی افغانستان بوده‌اند، ادعای شریعت از سوی طالبان بهانه نادرست است و استراتژی‌های مرموز برای بی‌ثباتی افغانستان جریان دارد.

قانونی در حالی از گفتگوهای صلح سخن می‌گوید که این روند برای مدت نامعلومی متوقف شده است. گرچند رسانه‌های خارجی در این اواخر گزارش‌هایی را منتشر کرده‌اند که امریکا در تلاش برای از سرگیری گفتگوهای صلح است، اما تاکنون سرنوشت مذاکرات صلح افغانستان مبهم است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان