وزارت شهرسازی: زمین دانشگاه امریکایی توسط دولت انتقالی به مدت 99 سال رایگان در اختیار آن قرار گرفته است

توسطروایت زنده

مهر ۲۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت شهرسازی و اراضی در واکنش به اظهارات اخیر اعضای مجلس سنا می‌گوید که در خصوص تصرف زمین‌های دولتی متعلق به دانشگاه کابل و وزارت زراعت از سوی دانشگاه امریکایی، طبق حکم رییس دولت انتقالی در سال ۱۳۸۲، زمین این دانشگاه به صورت رایگان به مدت ۹۹ سال در اختیار آن قرار داده شده و اکنون تحت بررسی ریاست عمومی جرایم سنگین دادستانی کل قرار دارد.

وزارت شهرسازی امروز پنج‌شنبه(25میزان) در یک خبرنامه گفته است، تصرف زمین‌های دولتی متعلق به دانشگاه کابل و وزارت زراعت از سوی دانشگاه امریکایی طبق حکم رییس دولت انتقالی افغانستان در سال ۱۳۸۲ و به مدت ۹۹ سال به صورت رایگان در ساحه دارالامان شهر کابل در اختیار این دانشگاه قرار گرفته است.

این وزارت افزوده است که این موضوع اکنون تحت بررسی ریاست عمومی جرایم سنگین اداره دادستانی کل قرار دارد و پس از مواصلت قرار بررسی، در زمینه اقدام صورت می‌گیرد.

american university

به گفته وزارت شهرسازی، در طول پنج سال اخیر بیش از ۵۰۰ هزار جریب زمین دولتی در سراسر کشور استرداد شده، فهرست 18 هزار و 823 متهم به غصب زمین‌های دولتی ترتیب و از این میان تاکنون فهرست 15 هزار و 832 تن آن‌ها به ارگان‌های عدلی و قضایی فرستاده شده است.

این وزارت همچنان تاکید کرده است که ایجاد بانک زمین‌های دولتی از دیگر برنامه‌های وزارت شهرسازی و اراضی به هدف ثبت الکترونیک اراضی دولتی، جلوگیری از غصب، استفاده معقول و موثر، جذب سرمایه سکتور خصوصی، اشتغال‌زایی و حفظ این سرمایه بزرگ است که از این طریق تااکنون ۴ میلیون و ۵۶۹ هزار جریب زمین و ملکیت‌های عامه تحت استفاده دولت، سروی و ثبت سیستم شده است.

این در حالی است که چندی قبل اعضای مجلس سنا در این مجلس گفته بودند که ۷۴ جریب زمین دانشگاه کابل و ۱۲۰ جریب زمین وزارت زراعت به گونه‌ غیرقانونی توسط دانشگاه امریکایی افغانستان تصرف شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *