جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

امضای تفاهم‌نامه 7.2 میلیون دالری جاپان و یونسکو برای سوادآموزی در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت معارف می‌گوید که تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ 2.7 میلیون دالر آمریکایی بین دولت جاپان و سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) برای پروژه تعلیمات تسریعی غیررسمی(ANEP) در افغانستان به امضا رسید.

این وزارت امروز چهارشنبه(24میزان) در یک خبرنامه گفته است که این تفاهم‌نامه با حضور دکتر محمد میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف، سردار محمد رحیمی، معین سوادآموزی وزارت معارف، تاکاهاشی یوشیاکی، شارژدافیر سفارت جاپان در افغانستان و پاتریشیا مک فلیپیس، رئیس یونسکو در افغانستان امضا شده است.

میرویس بلخی، سرپرست وزارت معارف ضمن قدردانی از کمک دولت و مردم جاپان گفته است که هدف از پروژه تعلیمات تسریعی غیررسمی، ارتقای کیفیت و ترویج برنامه سوادآموزی در چهارچوب ایجاد صنوف سوادآموزی، مراکز آزمایشی آموزش سریع و حرفه‌ای‌سازی 70 مکتب آموزش بزرگسالان در سراسر افغانستان است.

UNISCO

بلخی افزوده است که وزارت معارف از ابتدای تطبیق این پروژه تا پایان آن که سال 2023 می‌باشد، متعهد به نظارت دقیق و ایجاد مکانیزم پاسخگویی شفاف از روند پیشرفت پروژه است.

در همین حال رئیس یونسکو در افغانستان یادآور شد که 50 درصد دانش‌آموزان این برنامه را زنان تشکیل می‌دهند.

از سویی هم شارژدافیر سفارت جاپان در افغانستان گفت که این پروژه خدمات سوادآموزی و آموزش‌های غیررسمی را به افراد 15 تا 24 ساله ارائه می‌دهد و فارغ التحصیلان این برنامه برای یک زندگی بهتر در افغانستان به کار گرفته می‌شوند.

این در حالی است که وزارت معارف به تاریخ 4 سنبله سال روان گفته بود که حدود ۱۰ میلیون بی‌سواد در سراسر افغانستان وجود دارد و برای ریشه‌کن‌سازی این معضل بزرگ، به بسیج عمومی با همکاری جامعه مدنی، فعالان رضاکار، نهادها و موسسات همکار و عموم مردم در کنار این وزارت نیاز است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان