جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

پایان بررسی شکایت انتخاباتی؛ آرای یک هزار و 817 محل بازشماری و 77 محل باطل می‌شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی با اعلام پایان بررسی شکایات انتخاباتی می‌گویند که از مجموع 4 هزار و 528 شکایت پیرامون انتخابات ریاست جمهوری 6 میزان، به 4 هزار و 362 مورد رسیدگی شده است. بر اساس این رسیدگی، آرای یک هزار و 817 محل در تمام ولایت بازشماری و آرای 77 محل نیز باطل می‌شود.

اعضای کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز چهارشنبه(24میزان) در یک نشست خبری در کابل گفتند: “تمام کسانی که شکایت درج کرده‌اند و یا علیه‌شان شکایت درج شده، حق استیناف‌خواهی دارند و تاکنون 128 مورد استیناف‌خواهی شده و این دوسیه‌هایی است که نسبتا سنگین‌تر است”.

IEC

به گفته آن‌ها، روز گذشته روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی پایان یافته است. شمار شکایت‌های ثبت شده از سراسر کشور به 4 هزار و 528  شکایت می‌رسد که از این میان، به 4 هزار و 362 شکایت در این کمیسیون رسید‌گی شده و نیز یک هزار و 780 شکایت از سراسر کشور به دلایل مختلف رد شده است.

این مسوولان اضافه کردند، در پایان بررسی شکایات، در مورد 669 شکایت، توصیه و اقدام اصلاحی صورت گرفته، آرای یک هزار و 817 محل در تمام ولایت بازشماری می‌شود و نیز آرای 77 محل که در روز انتخابات از طرف کمیسیون انتخابات و نهادهای امنیتی مسدود اعلان شده بود، باطل شده است.

به گفته اعضای کمیسیون بررسی شکایات انتخاباتی، 54 تن از افراد عادی و کارمندان بلندپایه حکومتی در کل کشور به دلیل تخلف انتخاباتی جریمه نقدی شده و هشت نفر از وظایف‌شان منفصل شده‌اند.

آن‌ها تاکید کردند که ۹۰۷ شکایت سبب معرفی افراد به مراجع عدلی و قضایی شده و نیز ۱۷۹ شکایت استثنایی قرار گرفته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان