سناتور ارشد آمریکایی: پاکستان از طالبان و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند

توسطروایت زنده

مهر ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مگی حسن، سناتور ارشد امریکایی پس از دیدار خود با مقام‌های افغانستان گفته است که پاکستان باید به حمایت خود از طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی پایان دهد.

 این مقام کنگره آمریکا طی سفر خود به کابل در روز جمعه گذشته(19 میزان)، با عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت و شماری از مقامات زن دولت افغانستان دیدار کرده است.

سناتور حسن پس از این دیدارها ابراز داشته است: “بحث در خصوص جلوگیری از حملات تروریستی و ممانعت از اشاعه ایدئولوژی آن در دیدار با رهبران کلیدی افغانستان سودمند بود؛ برای ما مهم بود که مستقیما به رهبران ارشد پاکستان اعلام کنیم که باید از حمایت طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی دست بردارند. علاوه بر این با بالا گرفتن تنش‌ها در کشمیر، مسئله حیاتی این است که راه‌های کاهش این ناآرامی‌ها در هر دو طرف را پیدا کنیم.”

us senatore

این سناتور دموکرات در ادامه گفت: “چندین چیز آشکار است: یکی این‌که پاکستان به حمایت و پناه دادن به طالبان دامن می‌زند، در مورد القاعده نیز چنین رفتار می‌کند؛ داعش نیز حضوری جدی در افغانستان دارد که تهدیدی مستقیم علیه سرزمین خود ما به شمار می‌رود.”

این سناتور ارشد به دیدار اشرف غنی، رئیس‌جمهور کشور، فرماندهان ارشد ارتش آمریکا و دیگر مقامات نظامی رفته و اقدامات مقابله با تروریسم و نیز قاچاق مواد مخدر را مورد بررسی قرار داده است.

این در حالی است که دولت افغانستان نیز همواره پاکستان را به حمایت از مخالفان مسلح متهم کرده، اما اسلام‌آباد همواره این اتهامات را رد می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *