سازمان ملل: نامزدان انتخاباتی درک دقیقی از روند شمارش آرا داشته باشند!

توسطروایت زنده

مهر ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) از تمامی افراد ذی‌نفع در انتخابات ریاست جمهوری خواسته است، قبل از اظهار نظر، درک دقیقی از روند شمارش آرا داشته باشند و همچنین از کمیسیون‌های انتخاباتی تقاضا کرده از آگاهی همه افراد ذی‌نفع از روند شمارش آرا، به گونه واضح اطمینان حاصل کنند.

یوناما امروز یک‌شنبه(21میزان) در یک خبرنامه گفته است، همه افراد دخیل در انتخابات در اعتباردهی به این روند مسوولیت دارند و از سال 2001 بدین‌سو این نخستین انتخابات ریاست جمهوری بود که کاملا توسط مسوولین داخلی برگزار گردید و نقطه عطفی در گذار افغانستان به سوی خودکفایی می‌باشد.

unama

این نهاد بین‌المللی افزوده است، همه مقامات و بازیگران افغانستان از جمله کمیسیون‌های انتخاباتی، احزاب سیاسی، دولت، کاندیدان و حامیان آن‌ها، باید برای حفظ و تکمیل انتخابات و حفاظت از یکپارچگی این روند، با توجه به جدول‌بندی و اعلام نتایج، تعهد خود را نشان دهند. یوناما تاکید کرده که دریافته است مقامات انتخاباتی اقدامات بی‌شمار ضد تقلب را جهت تضمین شفافیت انتخابات روی دست گرفته‌اند و نهادهای ناظر، احزاب سیاسی، کاندیدان و رای دهندگان را تشویق می‌نمایند تا نقشی فعال، آگاهانه و سازنده را برای حراست از درستی روند انتخابات در جریان شمارش آرا ایفا کنند.

این در حالی است که روز گذشته دسته انتخاباتی ثبات وهمگرایی به رهبری عبدالله عبدالله، کمیسیون انتخابات را به سامان‌دهی تقلب متهم کرد.

قرار است نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 27 میزان و نتایج نهایی آن در 6 عقرب سال روان اعلان شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *