کمک بیش از 98 میلیون دالری بانک جهانی برای تقویت بخش انرژی افغانستان

توسطروایت زنده

مهر ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

گروه بانک جهانی اعلام کرده است که یک بسته جدید کمک مالی به ارزش 98.8 میلون دالر امریکایی را برای تضمین دو سرمایه‌گذاری خصوصی در بخش انرژی، تامین قرضه و فراهم‌سازی امکانات برای تجهیزات مورد نیاز دو پروژه تولید انرژی برق از گاز طبیعی برای افغانستان را منظور کرده است.

بانک جهانی با نشر یک اعلامیه گفته است که هدف از این پروژه‌ها، افزایش میزان تولید انرژی برق از منابع داخلی و تشویق سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بخش انرژی افغانستان است.

در اعلامیه بانک جهانی آمده است که 12.8 میلیون دالر این بسته، کمک مالی اداره انکشاف بین‌المللی است که به منظور تضمین سرمایه‌گذاری خصوصی در پروژه تولید انرژی برق از گاز طبیعی شبرغان فراهم شده است.

World-bank

به نقل از اعلامیه بانک جهانی، بسته کمک مالی دیگر این بانک برای حمایت از پروژه تولید انرژی برق از گاز طبیعی مزارشریف است؛  23.8 میلیون دالر قرضه به طور تضمین جهت پرداخت تعهدات جاری شرکت برشنا، 1.5 میلیون دالر دیگر برای مدیریت خطرات احتمالی شرکت برشنا و هم‌چنین 43.8 میلیون دالر قرضه موازی برای تأمین مصارف احتیاطی این پروژه در نظر گرفته شده است.

هنری کرالی، رییس دفتر بانک جهانی در افغانستان در این مورد گفته است: “نیازمندی‌های سکتور انرژی افغانستان خیلی زیاد است، و بسته کمک جدید مالی در راستای رُشد و توسعه اقتصادی این کشور یک گام بزرگ پنداشته می‌شود. سرمایه گذاری در بخش انرژی برق، نقش کلیدی در راستای دستیابی به اهداف بالقوه رُشد اقتصادی افغانستان دارد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *