نادری: فرهنگ سازمانی افغانستان شهروندمحور و نتیجه‌محور نبوده است

توسطروایت زنده

مهر ۱۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی می‌گوید که فرهنگ سازمانی افغانستان، به دلایل مختلف تاریخی، شهروندمحور و نتیجه‌محور نبوده است.

نادر نادری روز گذشته(چهارشنبه، 17میزان) در برنامه مقدماتی گذار فرهنگ سازمانی گفته است که محیط درون ادارات افغانستان به رشد رفتار غیرمسئولانه و به دور از شهروندمحوری زمینه داده و این را به یک فرهنگ بدل ساخته است.

naderi

او افزوده است: “ادارات ما برای زمان طولانی، ادارات شهروندمحور، هدف‌مند و نتیجه‌محور نبوده‌ و از نوآوری و خلاقیت تهی بوده‌اند. مدت طولانی است که ادارات ما صلاحیت می‌خواهند، اما مسؤولیت نمی‌گیرند تا اجراات‌شان را به موقع و با کیفیت لازم انجام بدهند. برای همین است که ما نمی‌توانیم اهداف استراتژی انکشافی خود را به دست بیاوریم.”

رییس کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی خاطرنشان کرده است که برای بهبود فرهنگ سازمانی باید حمایت از اصلاحات در بیرون حکومت، در میان جامعه مدنی، احزاب سیاسی، رسانه‌ها، بخش خصوصی و شهروندان وجود داشته باشد.

او هدف از این برنامه را گسترش آگاهی از نقش فرهنگ سازمانی و ارتباط آن با عمل‌کرد اداره و نیز همکاری با ادارات خدمات ملکی در راستای ارتقای فرهنگ سازمانی عنوان کرده، تاکید کرده است که کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی به صورت مشترک با اداره‌های دولتی کار خواهد کرد تا برنامه‌های عملی برای بهبود فرهنگ سازمانی در سطوح مختلف روی دست گرفته شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *