اشرف غنی: ممکن است تا 5 سال دیگر رییس‌جمهور افغانستان باشم!

توسطروایت زنده

مهر ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

محمداشرف غنی، رییس‌جمهور کشور و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری گفته است که ممکن برای پنج سال آینده به عنوان رییس‌جمهور به کار خود ادامه دهد.

اشرف غنی روز دوشنبه(16 میزان) در مصاحبه با هفته‌نامه دیر شپیگل گفته که تا حال ادعای پیروزی نکرده است و در تیم انتخاباتی‌اش نیز “فقط هیجان” وجود دارد.

وی بیان داشته است: “این به افغان‌ها بستگی دارد. علایم خوبی وجود دارد که من پنج سال دیگر خواهم داشت تا برای آینده افغانستان شدیدا کار کنم. اما مانند دیگران، باید منتظر نتایج نهایی بمانم.”

تاکنون اعضای چندین تیم انتخاباتی به شمول معاون نخست تیم دولت‌ساز به رهبری آقای غنی ادعا کرده‌اند که در انتخابات پیروز اند، اما کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که نامزدان و اعضای تیم‌های آنان نباید در مورد نتایج انتخابات پیش‌داوری کنند.

ashraf

با آن‌هم، اشرف غنی گفته که اگر برنده نشود، دوباره به شغل پیشین‌اش، آموزگاری برخواهد گشت.

محمد اشرف غنی گفته است که هیچ‌گونه شمولیت طالبان در افغانستان بدون “ضمانت آهنین” قابل پذیرش نیست.

وی در پاسخ به سوالی که خط سرخ حکومت افغانستان برای شامل ساختن طالبان چیست، بیان داشته که “هرگونه سازگاری با طالبان باید شامل ضمانت به ارزش‌های قانون اساسی افغانستان، حقوق بشر، دموکراسی و حقوق زنان باشد. بدون این‌ها، مذاکرات بی‌معنی است. ما هیچ گونه شمولیت طالبان در حکومت یا حتی جامعه افغانی را بدون ضمانت‌های آهنین نخواهیم پذیرفت … من بدون ثبوت در زندگی‌ام به کسی اعتماد نکرده‌ام. تعهد باید با تکمیل تعهدات به میان بیاید.”

رییس‌جمهور افزوده است “به وضوح باید گفت به طالبان تسلیم نخواهم شد و اگر طالبان به این فکر اند که وارد کابل خواهند شد و تمامی پیشرفت‌های افغانستان را برگشت خواهند داد، کاملا اشتباه کرده‌اند”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *