جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

هجدهمین سال‌گرد حمله آمریکا؛ تمام عمر جوانان 18 ساله افغانستان در جنگ گذشته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان(Save the Children) می‌گوید، کودکانی که امروز در افغانستان 18 ساله می‌شوند، تمام عمرشان را در جنگ سپری کرده‌اند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودک امروز دوشنبه(15میزان) به مناسبت هجدهمین سال آغاز حمله آمریکا به افغانستان برای سرنگونی طالبان، با نشر گزارشی گفته است که ادامه این جنگ پیامدهای ناگواری را بر کودکان افغانستان داشته است.

در گزارش این سازمان آمده است که اکنون 3.7 میلیون کودک در افغانستان به دلیل ناامنی از رفتن به مکتب محروم هستند که 60 درصد آنان را دختران تشکیل می‌دهند و نیز 700 مکتب به دلیل خشونت در سال 2018 بسته بوده است.

اونو وان مانین، رییس بخش افغانستان سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان گفته است: “تصور کنید 18 سال دارید و به جز از جنگ و درگیری هیج چیز دیگر را ندیده‌اید. زندگی روزمره در افغانستان با انفجار و انتحار رقم خورده. کودکان از ترس انفجار به مکاتب نمی‌روند، والدین‌شان از زنده برگشتن کودکان‌شان مطمین نیستند و شما هم نمی‌دانید که در آخر روز زنده به خانه بر می‌گردید یا نه. تنها در ماه آگست 2019 حداقل  74 تن کشته شده‌اند. این آمار تکان‌دهنده است”.

afghanistan

وی خواستار توقف استفاده کودکان در جنگ شده و از جناح‌های درگیر خواسته تا امنیت مکاتب و شفاخانه‌ها را تامین کنند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودک در گزارش خود اضافه کرده است که 84 درصد از قربانیان مواد انفجاری باقی مانده از جنگ را کودکان زیر 18 سال تشکیل می‌دهند و نیز بسیاری از کودکان مجبورند به دلیل فقر در جاده‌های خطرناک کار کنند و یا هم به گروه‌های مسلح بپیوندند.

در گزارش این نهاد در سال 2019، افغانستان در کنار کشورهایی چون عراق، سوریه، یمن، سومالی و سودان جنوبی جز ده کشوری قرار گرفته که بدترین جا برای کودکان محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، در ۱۸ سال گذشته روزانه ۲۰ میلیون کودک با ترس شنیدن شلیک‌های اسلحه، انفجار بمب‌ها و یا هم از دست‌دادن اعضای بدن در راه مکتب، از خواب بیدار می‌شده‌اند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان خاطرنشان کرده است که بین سال‌های 2015 الی 2016 میلادی بیش از 12 هزار و 500 کودک در افغانستان کشته و زخمی شده‌ و نیز در این مدت 274 کودک به عنوان سرباز استخدام و یا نقش حمایت‌کننده برای جنگ‌جویان داشته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان