جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

فهیم: وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث طبیعی برای مهار بحران نیاز به امکانات بیشتر دارد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نجیب‌اقا فهیم، وزیر دولت در امور رسید‌گی به حوادث طبیعی می‌گوید که بر بنیاد سروی و آمار این وزارت، 103 ولسوالی و 313 قریه در کشور در معرض آسیب‌های جدی حوادث طبیعی قرار دارد و این اداره برای مهار بحران نیاز به امکانات بیشتر دارد.

این در حالی است که نشست فوق‌العاده‌ کمیته‌ عالی دولتی مبارزه با حوادث طبیعی به ریاست عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت امروز دوشنبه (15میزان) برگزار و حوادث اخیر طبیعی در ولایت‌های کابل، پروان و شماری از مناطق دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

نجیب‌آقا فهیم، وزیر دولت در امور رسید‌گی به حوادث طبیعی در این نشست با اشاره به بارندگی‌های اخیر در کشور گفت که بارندگی‌های چند روز گذشته منجر به خسارات و زیان‌های سنگینی به شهروندان به ویژه دهاقین شده است.

najib fahim

فهیم افزود، در چند روز گذشته در پی بارش سنگین باران و ژاله در ننگرهار و ولسوالی‌های اطراف کابل، راه عمومی کابل – جلال‌آباد و جاده کابل- بامیان مسدود شده و محصولات مردم از بین رفته است.

به گفته او، بر بنیاد پیش‌بینی وزارت دولت در امور رسید‌گی به حوادث طبیعی، راه‌های موصلاتی و بزرگ‌راه‌های کشور نیز در معرض سیلاب‌‌های سنگین قرار داشته و هزینه‌ رسیدگی به مناطق آسیب‌پذیر نیز 30 میلیون دالر برآورد شده، در حالی که این اداره تنها 26 میلیون بودجه در اختیار دارد.

در همین حال رییس اجرایی حکومت به وزارت‌های مالیه و ترانسپورت هدایت داد تا در قسمت آمادگی‌ برای مقابله با آفات و حوادث طبیعی، با وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی همکاری نمایند و نیز نهادهای مربوط باید هرچه زودتر کارشان را آغاز کرده و در زمینه‌ پیش‌گیری از حوادث طبیعی دست به کار شوند.

عبدالله افزود که بودجه مور نیاز وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در اختیار این اداره قرار خواهد گرفت. او به وزارت دولت در امور حوادث هدایت داد که نشستی را با اشتراک مسوولان وزارت‌های مالیه و ترانسپورت تنظیم کند تا در زمینه رسید‌گی به مناطق آسیب‌پذیر اقدامات فوری صورت گیرد.

رییس اجرایی همچنان به وزارت ترانسپورت هدایت داد در زمینه پاک‌سازی جاده کابل – بامیان، به تیم حفاظت سالنگ‌ها وظیفه دهند که همکاری لازم کنند.

در همین حال، نماینده دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد(اوچا) گفته که این نهاد استراتژی رسید‌گی به خانواده‌های آسیب‌پذیر را تدوین کرده که بر اساس آن در زمینه فراهم‌سازی خدمات بهداشتی، آب آشامیدنی و تهیه غذا با آنان همکاری خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان