به دنبال هوایی پاک در کابل؛ پلان پنج‌ساله جلوگیری و کاهش آلودگی هوا در کابل اعلام شد

توسطروایت زنده

مهر ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

اداره ملی حفاظت محیط زیست پلان عمل پنج ساله‌‌ای را جهت جلوگیری و کاهش آلودگی هوا در شهر کابل اعلام کرد.

عزت‌الله صدیقی، معین مسلکی اداره ملی حفاظت محیط زیست امروز یک‌شنبه(14میزان) در یک نشست مشترک خبری در کابل گفت: “پلان عمل جلوگیری و کاهش آلودگی هوای شهر کابل بر اساس حکم رییس‌جمهور و همکاری ادارات ذیربط، ترتیب شده است. این پلان عمل از نقطه نظر منابع تولید آلودگی هوا، مسوولیت تطبیق فعالیت‌ها و هماهنگی اجراات ارگان‌های ذیربط، به 13 سکتور تقسیم‌بندی شده و به هدف بهبود هوایی بیرون منزل ترتیب گردیده است”.

به گفته او، منابع عمده این پلان را موجودیت سیستم غیرمعیاری ترانسپورت، استفاده از مواد سوخت غیراستندرد در وسایط، سوخت ذغال سنگ تصفیه نشده و مواد فسیلی، عدم مدیریت کثافات شهری و تخلفات محیط زیستی به دلیل عدم تطبیق قوانین و مقررات محیط زیست عنوان کرد.

MOH

معین اداره ملی حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد، تطبیق این پلان به گونه‌ای تعیین گردیده که ارگان‌های ذیربط گزارش اجراات خود از تطبیق پلان در پایان هر ماه به اداره ملی حفاظت محیط زیست فرستاده و این اداره پس از جمع‌آوری ربع‌وار گزارش‌ها، آن را به ریاست جمهوری ارایه می کند.

او همچنان تاکید کرد، حفاظت محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در شهر کابل، تنها کار یک یا چند اداره دولتی نبوده، بلکه همه نهادهای دولتی، موسسات و نهادهای خصوصی، جامعه مدنی، نهادهای اکادمیک، علما، رسانه‌ها و مردم مکلفیت دارند در این زمینه همکاری کنند.

این در حالی است که در این نشست خبری، والی کابل، معین پالیسی وزارت امور داخله، معین خدمات شهری شهرداری کابل و معین وزارت امور شهرسازی و اراضی نیز ضمن استقبال از اعلام پلان پنج ساله جلوگیری و کاهش آلودگی هوا در شهر کابل، متعهد شدند تا با توجه به این پلان عمل، در راستای مسوولیت‌های‌شان اقدام عملی کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *