آغاز کمپاین محو کرم روده؛ 7 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش قرار می‌گیرند

توسطروایت زنده

مهر ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت معارف اعلام کرده است که کمپاین محو کرم روده(امعاء) در مکاتب سراسر کشور آغاز گردیده و قرار است حدود 7 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این کمپاین قرار ‌گیرند.

وزارت معارف گفته است که محفل آغاز کمپاین محو کرم‌ روده با حضور مسوولان این وزارت، وزارت صحت عامه، سازمان جهانی صحت و سازمان غذایی جهان امروز یک‌شنبه (14 میزان) در کابل برگزار شد.

محمد اکبر عمرخیل، رییس تربیت بدنی و صحت مکاتب وزارت معارف آغاز این کمپاین را جز  برنامه‌های اساسی و مشترک وزارت‌های معارف و صحت عامه برای از بین بردن مشکلات بهداشتی دانش‌آموزان در مکتب‌ها عنوان کرد.

MOE

عمرخیل افزوده است که رهنمودهای لازم در رابطه به برگزاری این کمپاین برای آمرین معارف ولسوالی‌ها ارایه گردیده و به زودی توزیع تابلیت‌های محو کرم روده آغاز و به دسترس عموم شاگردان قرار خواهد گرفت.

در ادامه، ذلیخا انوری، رییس صحت مادر، اطفال، نوزاد و صحت جوانان وزارت صحت عامه، دسترسی به تعلیم و امکانات صحی را حق اساسی همه شهروندان خوانده، گفت، راه‌اندازی این کمپاین در عرصه جلوگیری و کاهش مرگ ‌و میر مادران بسیار ارزنده است.

این مقام وزارت صحت در ادامه اضافه کرد که حدود 7 میلیون دانش‌آموز تحت پوشش این کمپاین قرار خواهد گرفت و در کنار تابلیت‌های محو کرم روده، واکسین‌های موثر برای دانش‌آموزان نیز تطبیق خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *