وزارت معارف از طرح مسکن قابل استطاعت برای خانه‌دار شدن معلمین خبر داد

توسطروایت زنده

مهر ۱۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سرپرست وزارت معارف می‌گوید که علت توقف در توزیع زمین‌های شهرک معلمین، عدم توجه به مکان‌یابی صحیح جفرافیایی است و این وزارت “طرح مسکن قابل استطاعت” را جایگزین مناسب برای خانه‌دار شدن معلمین می‌داند.

میرویس بلخی امروز شنبه(13میزان) در مراسم گرامی‌داشت از روز معلم در لیسه عالی غازی، ضمن تبریکی این روز به 222 هزار معلم کشور گفت: “معلم به عنوان تاثیرگذارترین عنصر در سیستم تعلیمی کشور در سند دهه معارف در نظر گرفته شده و به همین منظور برای احیای جایگاه معلمین کشور، برنامه‌های درازمدت و کوتاه مدتی طرح‌ریزی شده است”.

balkhi

او افزود که وزارت معارف در همکاری مشترک با وزارت شهرسازی و در قالب طرح مسکن قابل استطاعت با اقساط درازمدت بدون سود، گام اجرایی در راستای خانه‌دار شدن معلمین برخواهد داشت.

بلخی ارایه طرح چهار گزینه‌ای بهبود شرایط معلمین به ریاست جمهوری، احیای صندوق قرضه معلمین در کابل و ولایات با امکان پرداخت قرضه به 50 هزار معلم و برنامه‌های ارتقای ظرفیت معلمین 12 پاس به 14 پاس و 14 پاس‌ها به لیسانس را به عنوان برنامه‌های فعلی وزارت معارف برای بهبود وضعیت معلمین یاد کرد.

به گفته وی، برای امسال قرار است در همکاری با وزارت تحصیلات، 20 هزار معلم ارتقای ظرفیت شوند. همچنین بیش از 300 تا 500 معلم توانسته‌اند در دوره‌های کوتاه‌مدتی که از سوی همکاران بین‌المللی معارف در بخش‌های ساینسی، روان‌شناسی و متدهای آموزشی برگزارشده، اشتراک کنند.

سرپرست وزارت معارف خاطرنشان کرد که 97 هزار معلم در این وزارت ارتقای بست کرده و این آمار در سال جاری افزایش خواهد یافت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *