کمیسیون انتخابات: مواد حساس انتخاباتی از 22 ولایت به کابل رسیده است

توسطروایت زنده

مهر ۱۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون انتخابات می‌گوید که مواد حساس انتخاباتی از 22 ولایت به کابل رسیده و تا پایان امروز قرار است از سایر ولایت‌ها نیز به دفتر مرکزی این کمیسیون برسد.

مولانا محمد عبدالله، کمیشنر کمیسیون انتخابات امروز شنبه(13میزان) با بیان این خبر در یک نشست خبری در کابل گفت، اگر مسوولان محلی کمیسیون انتخابات تقلب‌های انجام شده در سایت‌های رای‌دهی را گزارش ندهند؛ به مراجع عدلی و قضایی سپرده خواهند شد.

او افزود، تاکنون حدود 6 هزار خریطه‌های محافظتی که به مرکز رسیده، اسکن شده است.

mohammad abdullah

عبدالله خاطرنشان کرد که تلاش می‌کنند نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ از قبل معین شده در تقویم انتخابات، اعلان شود.

به گفته او، “در ولایت کابل حدود 6 الی 7 دستگاه بایومتریک ناپدید شده، و نیز کارت‌های حافظه حدود 22 دستگاه بایومتریک توسط زورمندان بیرون شده، در ولایت‌ها (این موارد) نیز کم است و چشم‌گیر نیست و با اشخاصی که چنین کرده، برخورد قانونی می شود و آرای آن نیز فعلا در قرنطین قرار دارد”.

عبدالله خاطرنشان ساخت، تاکنون مرحله تفکیک آرا اغاز نشده و در مرحله اول آرای بایومتریک شده از آرای غیر بایومتریک جدا می‌شود.

به گفته وی، در انتخابات پارلمانی گذشته 7 میلیون نفر اشتراک نکرده بود؛ 3.2 میلیون نفر بایومتریک رای داده بودند و 800 هزار نفر غیربایومتریک.

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان در سراسر افغانستان برگزار شد و قرار است نتایج ابتدایی آن طبق تقویم کمیسیون انتخابات، به تاریخ 27 میزان اعلان شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *