ریاست جمهوری: رفتن طالبان به پاکستان هیچ کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند!

توسطروایت زنده

مهر ۱۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی رییس‌جمهور غنی در واکنش به سفر هیأت طالبان به پاکستان می‌گوید که این نشست‌ها هیچ کمکی به روند صلح افغانستان نمی‌کند و این روند زمانی نتیجه می‌دهد که مالکیت آن به عهده مردم افغانستان باشد.

صدیقی صدیقی امروز پنج‌شنبه(11میزان) در نشستی با خبرنگاران در کابل گفت: “صلح خواست اصلی مردم افغانستان است؛ صلحی که تمام اساسات جمهوریت در آن پابرجا باشد و به مالکیت افغانستان به پیش رود، می‌تواند نتیجه داشته باشد و منجر به صلح پایدار شود”.

سخنگوی رییس‌جمهور افزود، شرایطی که حکومت همواره بر آن تاکید دارد، قطع خشونت و حملات طالبان بر مردم است؛ طالبان از جنگ دست بکشند و به پیام صلح مردم افغانستان توجه کنند.

Sediq Sediqi

وی تاکید کرد: “ما شاهد رفتن اعضای طالبان به پاکستان بودیم. متاسفانه با یک پروتکل از طرف وزیر خارجه پاکستان پذیرفته شدند و دیدار کردند؛ این نشست‌ها هیچ کمکی برای پروسه صلح نمی‌کند، پروسه صلح زمانی نتیجه می‌دهد که مالکیت آن به عهده افغان‌ها باشد.”

صدیقی اضافه کرد، طالبان همچنان به خشونت ادامه می‌دهد، در انتخابات بالای ساحات مختلف حملات داشتند و حکومت هنوز تعهدی از طرف طالبان برای صلح نمی‌بیند.

وی خاطرنشان کرد: “خواست ما همیشه از پاکستان این بوده که پناه‌گاه‌های طالبان را در خاکش از بین ببرد و در صلح افغانستان و امنیت منطقه نقش مثبت داشته باشد.”

به گفته سخنگوی رییس‌جمهور، پناه‌گاهای امن و مدارس طالبان در خاک پاکستان است؛ گرچه نخست‌وزیر پاکستان به رییس‌جمهور افغانستان وعده داده بود که تلاش می کند در تامین امنیت منطقه نقش مثبت بازی کند، اما تا کنون در عمل هیچ کاری نکرده است.

به باور وی، “میزبانی از یک گروه که هنوز دست به خشونت می‌زند، خلاف تمام اصول و روابط میان کشورهاست و افغانستان همیشه خواهان روابط حسنه با همسایگان خود بوده؛ توقع ما این است که از گروه‌هایی که هنوز هراس‌افگن اند و به صلح تعهد ندارند، به گونه‌ای میزبانی نشود که در جنگ افغانستان از یک موقف صحبت کند”.

این سخنان سخنگوی رییس‌جمهور در حالی مطرح می‌شود که یک هیأت طالبان هم اکنون در پاکستان به سر می‌برد و امروز نیز با وزیر خارجه پاکستان در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *