فرامرز تمنا: یک رای بدون بایومتریک را نمی‌پذیرم!

توسطروایت زنده

مهر ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

فرامرز تمنا، نامزد انتخابات ریاست جمهوری و رییس تیم انتخاباتی تدبیر و توسعه تأکید می‌کند که باید آرای پاک از ناپاک جدا شود و او یک رأی بدون بایومتریک را هم نمی‌پذیرد.

تمنا امروز چهارشنبه(10میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت: “ما خود را رییس‌جمهور مردم آگاه و دانا می‌دانیم.”

او ضمن قدردانی از نیروهای امنیتی به خاطر تامین امنیت روز انتخابات افزود، عدم مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری ناشی از بازی با آرای مردم در انتخابات‌های گذشته بود.

faramarz tamanna

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که در روز انتخابات، تقلب اندکی صورت گرفته، اما تقلب گسترده بعد از روز انتخابات بوده که آرای شماری از ولسوالی‌ها یازده برابر افزایش داشته است.

او همچنان خواهان اعلان هرچه زودتر نتایج ابتدایی انتخابات شد و تاکید کرد، هر قدر که اعلان نتایج به تأخیر افتد، به همان اندازه مشکلات به میان می‌آید.

به گفته تمنا، تقویم انتخاباتی براساس پیش‌بینی 9 میلیون اشتراک‌کننده در روز رای‌دهی محاسبه شده بود، و اما اکنون که حدود دو میلیون رای‌دهنده در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده‌اند، نتایج این انتخابات نیز باید زودتر از موعد پیش‌بینی شده در تقویم انتخاباتی اعلان شود.

رییس تیم انتخاباتی تدبیر و توسعه اضافه کرد که نتایج شفاف انتخابات را در صورتی که تقلب بزرگ منجر به عوض شدن نتیجه نشود، خواهد پذیرفت.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *