حکمتیار: تنها نتایج آرای بایومتریک را می‌پذیرم!

توسطروایت زنده

مهر ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

گلبدین حکمتیار، نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید، در صورتی که کمیسیون انتخابات آرای بایومتریک را حساب کند، نتیجه انتخابات برایش پذیرفتنی است و به برنده تبریک خواهد گفت.

حکمتیار امروز چهارشنبه(10میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت، تنها آرای قابل اعتبار که به رویت عکس و اثر انگشت تایید شده و در دستگاه‌های بایومتریک ثبت شده باشد، برای او قابل قبول است.

او افزود، کمیسیون انتخابات بدون هراس به تفکیک آرای بایومتریک از آرای بدون بایومتریک اقدام کند.

hekmatyar

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد که تیم‌های دولت‌ساز و ثبات و هم‌گرایی تلاش کرده‌اند با تیم او همکاری نزدیک داشته باشند و برایش پیشنهادات ریاست امنیت ملی، ریاست اجرایی و ریاست عالی شورای دولت را داده‌اند، اما او نپذیرفته است.

حکمتیار اضافه کرد، مشارکت در انتخابات بسیار پایین بوده و بیشتر آرای افزوده شده در نیمه دوم روز انتخابات، تقلبی اند.

او تاکید کرد که در ولسوالی روحانی بابا در پکتیا رقم رای‌دهندگان 9 هزار و 999 رأی بوده، در حالی که ولسوال روحانی بابا در شهر گردیز است و حکومت بر این ولسوالی کنترول ندارد.

رهبر حزب اسلامی هشدار داد که هرگونه تلاش برای دست‌کاری آرای مردم، افغانستان را با بحران جدی رو‌به‌رو می کند و نیز تاخیر چهار روزه در انتقال اوراق انتخاباتی به مرکز اطلاعات کمیسیون انتخابات، نوعی تلاش برای دستکاری آرا است.

این در حالی است که کمیسیون‌های انتخاباتی و عبدالله عبدالله، یکی دیگر از نامزدا ریاست جمهوری نیز بر شمارش آرای بایومتریک شده پافشاری دارند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *