جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

سازمان ملل: افغانستان مرگبارترین کشور برای امدادرسانان است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل(اوچا) با نشر گزارشی، افغانستان را مرگبارترین کشور برای امدادرسانان خوانده است.

اوچا امروز دوشنبه(8میزان) با نشر یک گزارش، 319 رویداد را از اول جنوری تا 11 سپتامبر 2019 ثبت کرده که از این میان تقریبا نیمی از حوادث ثبت‌شده، نتیجه خشونت مستقیم و غیرمستقیم در برابر کارمندان، دارایی‌ها یا امکانات بشردوستانه بوده است.

این نهاد کمک‌رسان بین‌المللی در گزارش خود افزوده است که در این مدت، 28 کمک‌رسان کشته و 31 تن دیگر زخمی شده و نیز 33  کمک‌رسان دیگر ربوده شده‌اند.

un

اوچا در گزارش خود اضافه کرده است که حمله بر کارمندان و تاسیسات امدادرسانی، نه تنها دسترسی نیازمندان افغانستان به کمک را متاثر ساخته، بلکه بر دسترسی امدادگران و توانایی آن‌ها در عرضه خدمات ضروری به افراد نیازمند نیز تاثیر منفی گذاشته است.

به گفته اوچا، ولایت‌های کابل و قندهار هر یک با 31 رویداد در صدر ولایات کشور و مرگبار برای مددکاران قرار دارد و سپس ننگرهار و بلخ به ترتیب با 29 و 20 رویداد در رده‌های دوم و سوم ولایت‌های دارای بیشترین خشونت در برابر امدادرسانان ثبت شده‌ است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل تاکید کرده است که اگر ناامنی و خشونت در افغانستان ادامه یابد، احتمال دارد اوضاع بشردوستانه برای 6.3 میلیون نیازمند در سال روان میلادی بدتر شود.

این نهاد تصریح کرده است که در حال حاضر تقریبا دو سوم مردم افغانستان در مناطقی زندگی می‌كنند كه در آن مناطق، درگیری جریان دارد و این افراد در معرض نقض حقوق بشر، خشونت‌های جنسی و جنسیتی قرار می‌دهد و زیرساخت‌های غیرنظامی مانند مکاتب و تاسیسات صحی هدف حملات قرار می‌گیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان