پایان ثبت‌ شکایات انتخاباتی؛ بیش از 2500 شکایت ثبت شده است

توسطروایت زنده

مهر ۸, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون شکایات انتخاباتی اعلام کرده که 2 هزار و 569  شکایت انتخاباتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری در این کمیسیون ثبت شده است.

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون مستقل رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی، امروز دوشنبه(8میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت که آخرین مهلت دریافت شکایت تا ساعت 5 عصر امروز است و پس از آن، هیچ شکایتی نزد این کمیسیون ثبت نخواهد شد.

وی افزود، کمیسیون شکایات برای 15 روز بعد از پایان مهلت دریافت شکایات که در قانون پیش‌بینی شده، به شکایت‌ها رسیدگی خواهد کرد و در صورتی که کسی فیصله‌های این کمیسیون را نپذیرد، می‌تواند برای مدت 72 ساعت برای درج شکایت‌های استینافی به دفتر مرکزی کمیسیون شکایات در کابل مراجعه کند.

از سویی هم دین‌محمد عظیمی، معاون کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی گفت، کار نکردن دستگاه‌های بایومتریک، نبود نام‌های رأی‌دهندگان در فهرست و تقلب، از موارد درشت شکایت‌های دریافت شده است.

IECC

به گفته او، تنها آرای با اعتبار در نزد آنان آرای بتیومتریک شده است و نیز به شکایت‌ها در مورد آرایی که پیش از ساعت هفت صبح روز شش میزان و نیز پس از ساعت پنج همین روز در صندوق‌ها ریخته شده باشد، رسیدگی خواهند کرد.

محمدقاسم الیاسی، منشی و سخن‌گوی کمیسیون رسیدگی به شکایت‌های انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد که ولایت کابل با ثبت 954 شکایت در صدر تمام ولایت‌ها قرار دارد و پس از آن، ولایت هرات با ثبت 402 شکایت در جایگاه دوم قرار دارد.

به گفته او، 132 شکایت از جوزجان و باقی شکایت‌ها از سایر ولایت‌های کشور است که بر اساس قانون، به تمامی شکایت‌ها به گونه‌ بی‌طرفانه، شفاف و عادلانه رسیدگی خواهند کرد.

کمیسیون شکایات انتخاباتی در حالی ـرای بدون بایومتریک را بی‌اعتبار می‌داند که عبدالله عبدالله، رییس تیم ثبات و همگرایی نیز امروز در یک نشست خبری گفته بود که آرای بدون بایومتریک را قبول نخواهند کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *