ولایت بلخ؛ 57 هزار رأی و ۵۳ شکایت از مراکز رأی‌دهی جمع‌آوری شده است

توسطروایت زنده

مهر ۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولان محلی کمیسیون‌های انتخاباتی در ولایت بلخ می‌گویند که تاکنون 57 هزار رأی و ۵۳ مورد شکایت از مراکز رای‌دهی جمع‌آوری و ثبت شده است.

محمد ایوب بیانی، رئیس کمیسیون انتخابات ولایت بلخ امروز یک‌شنبه(7میزان) در یک نشست خبری گفت، روند انتخابات در ولایت بلخ به صورت عادی جریان داشت و تااکنون ۵۷ هزار رأی جمع‌آوری شده است، اما این آمار نهایی نیست و تاکنون مواد انتخاباتی از ولسوالی‌های زارع، چمتال و دولت آباد به مرکز انتقال داده نشده است.

balkh

بیانی افزود، گرچند تهدیدات امنیتی در مناطق برگزاری انتخابات جدی نبوده، اما روی حضور مردم در انتخابات اثر گذاشته و اشتراک مردم در روند رای‌دهی سرد بود.

در همین حال انجلا عزیزی، مسوول کمیسیون شکایات انتخاباتی در ولایت بلخ از ثبت 53 مورد شکایت در این ولایت خبر داده، گفت، تا هنوز شکایت‌های ولسوالی‌ها در اختیار آن‌ها قرار نگرفته و همه این شکایت‌ها در مورد مشکلات تخنیکی در انتخابات بوده است و کدام شکایت در مورد تخلف و تقلب ثبت نشده است.

محمد اسحاق رهگذر، والی ولایت بلخ نیز در این نشست خبری با مقام‌های محلی کمیسیون‌های انتخاباتی گفت: “انتظار ما از مردم این بود که به صورت گسترده در انتخابات اشتراک کنند، اما حضور مردم نه تنها در ولایت بلخ، بلکه در تمام افغانستان در انتخابات کم‌رنگ بوده است”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *