کمیسیون شکایات انتخاباتی: نشانه‌های تقلب گسترده در هیچ منطقه‌ای دیده نشده است

توسطروایت زنده

مهر ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مسوولان در کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گویند که تا هنوز نشانه‌های تقلب گسترده در انتخابات آینده ریاست جمهوری در هیچ منطقه دیده نشده است، اما اعضای رهبری این کمیسیون تعهد دارند تا نتیجه قابل قبول انتخابات ریاست جمهوری ششم میزان را اعلام نمایند و در نتیجه حکومت مشروع به وجود بیاید.
مسوولان این کمیسیون امروز پنج‌شنبه(4میزان) در یک نشست مشورتی با مسوولان رسانه‌ها در کابل گفتند، هیچ کسی نمی‌تواند نقش رسانه‌ها را به عنوان قوه چهارم جامعه نادیده بگیرد؛ بنابراین رسانه‌ها می‌توانند با ایفای نقش نظارتی‌شان، در امر تامین شفافیت و عدالت انتخاباتی بسیار موثر باشند.
زهره بیان شنواری، رییس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی گفت که این کمیسیون تلاش می کند تا همکاری رسانه‌ها را به خاطر موفقیت روند ملی انتخابات، با خود داشته باشد.

IEC
محمد یونس طغرا، عضو کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی نیز خاطرنشان کرد، با تمام نیرو در مقابل تقلب ایستاده و تمام شکایات انتخاباتی مطابق قانون و طرزالعمل‌ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.
به گفته وی، اگر تخطی و تقلباتی رخ بدهد، به عنوان محکمه انتخاباتی عمل کرده و به گونه بی‌طرف به آن رسیدگی خواهند کرد.
از سوی هم دین محمد عظیمی، معاون کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می‌گوید که جهت رسیدگی به شکایات انتخاباتی، ابزارهای لازم تدارک شده و نیز افراد کافی در دفاتر ولایتی و مرکزی این کمیسیون استخدام شده‌اند.
عظیمی اضافه کرد که به 104 شکایت مربوط به دوره پیکارهای انتخاباتی رسیدگی شده که در نتیجه آن، مقام‌های ارشد حکومتی، توصیه، اخطار و جریمه شده و در مواردی منجر به محروم شدن از حق رأی‌دهی در روز انتخابات شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *