جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

وعده‌های اقتصادی غنی در بلخ؛ بندر حیرتان بزرگ‌ترین بندر صادراتی افغانستان خواهد شد

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

رییس‌جمهور غنی و رییس تیم انتخاباتی دولت‌ساز دو روز باقی‌مانده به پایان کارزارهای انتخاباتی، سه‌شنبه(2 میزان) از نزدیک با مردم شهر مزارشریف، مرکز ولایت بلخ سخن گفت.

حمایت عطامحمد نور از تیم دولتساز

این سفر در حالی به ولایت بلخ صورت گرفت که گمانه‌زنی‌هایی در مورد پیوستن عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان و والی پیشین بلخ، که پیش از این عضو تیم انتخاباتی امنیت و اعتدال به رهبری محمد حنیف اتمر بود، به تیم دولت‌ساز منتشر شده است.

شاه‌حسین مرتضوی، از چهره‌های نزدیک به رییس‌جمهور غنی با انتشار عکسی از فضای برگزاری همایش انتخاباتی امروز در مزارشریف در صفحه فیس‌بوک خود، از عطامحمد نور تشکر کرده است.

اما در تصاویر منتشر شده از کارزار انتخاباتی امروز محمد اشرف غنی در شهر مزارشریف، حضور عطامحمد نور دیده نمی‌شود.

به مردم بلخ حساب خواهم داد

اشرف غنی در گردهمايي روز گذشته خود در شهر مزارشریف به جایگاه تاریخی ولایت بلخ اشاره کرد و گفت که اولین مدنیت تاریخی در این ولایت به وجود آمده که بعد از آن اعراب لقب “ام‌البلاد” یعنی مادر شهرها را برای بلخ داده‌اند. به گفته وی، بلخ همیشه مهد تمدن‌هاي زردشتی، بودایی و خصوصا تمدن اسلامی بوده است.

وی مبدا آغاز تاریخی دولت را از شهر بلخ دانست و خاطرنشان کرد: “برای نخستین‌بار جمشید یما، بنیاد دولت را گذاشت و بیرق را در بلخ برافراشت و ما در حدود 4000 سال می‌شود که بیرق داریم”.

رییس‌جمهور هم‌چنین عنوان كرد: “اولین آبیاری زیرزمینی را بلخ در روی زمین ایجاد کرد که در آن زمان دیگران آب را مدیریت نمی‌توانستند”.

وی در مورد حال و آینده ولایت بلخ تأکید کرد: “امروز مردم بلخ وحدت ملی افغانستان و منافع ملی کشور را در نظر گرفته و بلخ نمونه وحدت ملی می‌باشد”.

رهبر تیم انتخاباتی دولت‌ساز به مردم ولایت بلخ وعده سپرد که بندر حیرتان، بزرگ‌ترین بندر صادراتی افغانستان خواهد بود و از این بندر الی دو راهی حیرتان، شهرک‌های صنعتی ایجاد خواهد شد.

وی وعده داد که سواحل آمو را مصون ساخته و آب‌های آمو مدیریت خواهد شد؛ هم‌چنین برق پایدار در ظرف دو سال در تمام ولسوالی‌های بلخ تامین خواهد شد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از سخنان خود به حواشی ایجاد شده در روزهای اخیر پیرامون سخنان منسوب به او در مورد مارشال محمد قسیم فهیم، يادآور شد:  “من و مارشال فهیم فقید یکدیگر را نمی‌شناختیم و در اوایل مشکلاتی با هم داشتیم، اما در اخیر زندگی‌اش او از بهترین دوستان من بود؛ ما مردم افغانستان در غم و خوشی یکدیگر شریک هستیم”.

غنی از مردم ولایت بلخ خواست تا به پای صندوق رای رفته و در پنج سال آینده از تیم‌شان حساب بخواهند.

وی تأکید کرد که بعد از انتخابات به بلخ خواهد آمد تا برنامه پنج ساله بلخ را ساخته و به بلخ در هر 6 ماه حساب بدهد.

این در حالی است که محمد اشرف غنی در سفر به ولایت بلخ، تنها و بدون دو معاون خود بود.

امرالله صالح در بدخشان و سرور دانش در دایکندی

در ادامه کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری، روز گذشته امرالله صالح، معاون اول محمد اشرف غنی به شهر فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان سفر کرد و مورد استقبال گسترده بدخشانی‌ها قرار گرفت.

در خبرنامه‌ای که در این مورد در صفحه رسمی فیس‌بوک رییس‌جمهور غنی منتشر شده، آمده است که “هزاران تن از شهروندان با فرهنگ و متمدن بدخشان امروز در یک همایش بزرگ که با حضور محترم امرالله صالح، معاون اول تیم دولت‌ساز برگزار شده بود، حمایت قاطعانه‌شان را از تیم ما اعلام کردند”.

از سوی دیگر، سفرهای سرور دانش، معاون دوم تیم انتخاباتی دولت‌ساز به مناطق مرکزی ادامه یافت. او پس از سفر به مناطق هزاره‌جات در ولایات بامیان، غور(لعل و سرجنگل)، میدان وردک(بهسود)، غزنی(جاغوری و مالستان)، روز گذشته با مردم ولایت دایکندی دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی با سفر به ولسوالی‌های شهرستان و میرامور ولایت دایکندی، با استقبال گرم مردم مواجه شد.

تنها یک روز تا پایان کارزارهای انتخاباتی

این در حالی است که تنها یک روز دیگر تا پایان رسمی کارزارهای انتخاباتی نامزدان ریاست جمهوری باقی مانده و تلاش‌های نامزدان و تیم‌های انتخاباتی برای استفاده از فرصت باقی مانده، شدت یافته است.

در کابل نیز کاروان حمایت‌های گروه‌ها و اقشار مختلف از تیم‌های انتخاباتی ادامه دارد و تنور کارزارهای انتخاباتی داغ‌تر از دیگر شهرهای کشور است. در یک مورد، روز گذشته باشندگان غرب کابل در یک گردهمایی بزرگ، حمایت خود را از تیم دولت‌ساز اعلام کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان