یوناما و کمیسیون حقوق بشر افغانستان در مورد تلفات غیرنظامیان در هلمند تحقیق می‌کنند

توسطروایت زنده

مهر ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان(یوناما) و کمیسیون مستقل حقوق بشر اعلام کرده‌اند که در مورد ادعای تلفات غیرنظامیان در هلمند تحقیق می‌کنند.
یوناما امروز دوشنبه(2میزان) در پیامی اعلام کرده که در مورد ادعای تلفات غیرنظامیان در هلمند و ننگرهار تحقیق می‌کند و نیز از طرف‌های درگیر خواسته است که این ادعاها را بررسی کرده و یافته‌های‌شان را منتشر کنند.


در همین حال کمیسیون مستقل حقوق بشر نیز با نشر بیانیه‌ای گفته است که بر بنیاد اهداف و اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه و قوانین کشوری، حمله بر هدف‌های غیرنظامی ممنوع است.

UNAMA
این کمیسیون از نیروهای داخلی و بین‌المللی حاضر در افغانستان خواسته است که در عملیات خود اصول حقوق بین‌الملل بشردوستانه را رعایت کنند تا از قربانی شدن غیرنظامیان جلوگیری شود.
کمیسیون حقوق بشر ضمن نگرانی از افزایش شمار قربانیان جنگ در کشور ‌و نقض صریح و مکرر حقوق بشر، حق شهروندی و حقوق بین‌الملل بشردوستانه، حمله به شهروندان کشور را محکوم کرده و تعهد سپرده است که در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد و سپس نتیجه را با مردم در میان بگذارد.
این در حالی است که در حمله نیروهای امنیتی در ولسوالی موسی قلعه ولایت هلمند، 30 غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند. پیش از این یک عضو شورای ولایتی هلمند به خبرنامه گفته که بیشتر قربانیان این رویداد، زنان و کودکان هستند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *