جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

عمران خان: ارتش پاکستان و آی‌اس‌آی شبکه القاعده را برای جنگ در افغانستان آموزش داد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

نخست‌وزیر پاکستان اعتراف می‌کند که ارتش این کشور و هم‌چنین سازمان اطلاعات نظامی ارتش پاکستان(آی‌اس‌آی) شبکه القاعده و دیگر گروه‌های نظامی را برای جنگ در افغانستان آموزش داده‌اند، و به همین دلیل همیشه یک پیوند و ارتباط میان سازمان استخباراتی پاکستان و این گروه‌ها بوده است.
عمران خان این اعتراف را روز گذشته(دوشنبه، 1میزان) در اتاق فکر شورای روابط بین‌الملل امریکا در نیویارک در پاسخ به سوالی در مورد نحوه تحقیق درباره زند‌گی اسامه بن‌لادن، رهبر کشته شده القاعده در خاک پاکستان گفته است.
او افزوده است که ارتش و “آی‌اس‌آی” شبکه القاعده و گروه‌های هم‌فکر این شبکه را برای جنگ در افغانستان آموزش داده‌اند، که پس از آن، رابطه‌هایی میان آی‌اس‌آی و القاعده وجود داشته است.

Qurishi
این نخستین باری است که نخست‌وزیر پاکستان، رابطه میان گروه تروریستی القاعده و سازمان استخبارات این کشور را تایید می‌کند.
این در حالی است که افغانستان همواره پاکستان را متهم به همکاری با شبکه‌های تندرو و تروریستی که در خاک کشور فعالیت می‌کنند، کرده، اما پاکستان همواره آن‌را رد کرده است.
اسامه بن‌‌لادن، رهبر شبکه القاعده در سال 2011میلادی در یک عملیات نیروهای ویژه امریکا در ایبت‌آباد پاکستان کشته شد و همچنان ملا محمد عمر و پس از آن ملا اختر منصور، رهبران طالبان، در خاک پاکستان کشته و درگذشتند.
گروه القاعده از گروه‌های تروریستی است که روابط نزدیکی با گروه طالبان افغانستان دارد و این گروه تروریستی نیز مسئولیت حملات خونینی را پس از سال 2001 در افغانستان به عهده گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان