برشنا: شمار مشترکین برق افغانستان به 1.6 میلیون رسیده است

توسطروایت زنده

مهر ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

شرکت برشنا اعلام کرده که پیش از آغاز حکومت وحدت ملی، شمار مشترکین برق 1.1 میلیون بود، اما اکنون این رقم به 1.6 میلیون مشترک رسیده است.
امان‌الله غالب، رییس شرکت برشنا امروز سه‌شنبه(2میزان) در یک نشست خبری در کابل گفت، از آغاز حکومت وحدت ملی تا اکنون 7 سب استیشن توزیع برق توسعه یافته و 11 سب استیشن دیگر، جدیدا احداث شده است.
غالب افزود، شرکت برشنا به گونه هم‌زمان روی 110 پروژه برق که 49 پروژه آن از سوی دونرها تمویل می‌شود، کار می‌کند.
او خاطرنشان کرد که 7 ولایت به شبکه ملی برق وصل شده و در ولایت‌هایی که هنوزهم برای تولید برق از جنراتورها کار می‌گیرند، 30 درصد تعرفه برق‌شان کاهش یافته است.

Brishna
به گفته رییس شرکت برشنا، در حال حاضر به سه پارک صنعتی در کابل برق توزیع می‌شود و قرار است برق پارک‌های صنعتی در ولایت‌های ننگرهار، هرات، بلخ و قندهار نیز از سوی شرکت برشنا تأمین شود.
وی خاطرنشان کرد که با تکمیل 24 پروژه شبکه توسعه‌ای، زمینه را برای جذب 159 مگاوات برق دیگر در کابل فراهم نموده و بر اساس تفاهم‌نامه که دو روز پیش میان افغانستان و ازبکستان امضا شد، قیمت هر کیلووات برق ۵ سنت تعیین شده و در طول زمان قرارداد قابل افزایش نمی‌باشد.
این اظهارات رییس شرکت برشنا در حالی مطرح می‌شود که شهر کابل از جمله معدود پایتخت‌ کشورهای جهان است که از برق با ثبات و دایمی برخوردار نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *