توزیع 200 هزار شناسنامه الکترونیک در ۶ ماه گذشته

توسطروایت زنده

شهریور ۳۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

احمد جاوید رسولی، رییس عمومی اداره ملی احصائیه و معلومات می گوید، در شش ماه گذشته 200 هزار شناسنامه الکترونیک توزیع شده و روند توزیع 200 هزار شناسنامه دیگر به زودی آغاز می شود.

رسولی امروز یک‌شنبه(31سنبله) در مراسم گشایش پنجمین مرکز توزیع شناسنامه‌های الکترونیک در حوزه دوم شهر کابل گفت، برای فراهم سازی تسهیلات توزیع شناسنامه های الکترونیک پس از این شهروندان دارای شناسنامه کاغذی می‌توانند بدون تصدیق و ضمانت، شناسنامه الکترونیک دریافت کنند.

او افزود؟ در شش ماه گذشته 200 هزار شناسنامه‌ الکترونیک در کابل، هرات و ننگرهار توزیع شده و به زودی مراکز توزیع این شناسنامه ها در چند ولایت دیگر ایجاد خواهد شد.

IDs

به گفته وی، در ولایت‌های قندهار، بامیان، بلخ و پکتیا به زودی مراکز جدید توزیع شناسنامه های الکترونیک ایجاد می شود.

در همین حال محمد یعقوب حیدری، والی کابل با بیان این که نبود یک سند معتبر هویتی در پایتخت باعث افزایش جرایم جنایی و فعالیت‌های هراس‌افگنانه شده، گفت، نبود سند معتبر باعث شده است که خدمات شهری به‌گونه‌ لازم ارایه نشود.

مرکز جدید توزیع شناسنامه های الکترونیک مجهز با وسایل پیشرفته مورد نیاز و 80 کارمند است که همه روزه مشغول توزیع این شناسنامه ها می باشند.

این در حالی است که روند توزیع شناسنامه های الکترونیک به‌دلیل اختلاف بر سر محتوای آن به‌خصوص بحث درج‌شدن و یا نشدن قومیت و کلمه‌ افغان در آن، به‌ یکی از مسایل سیاسی جنجال‌برانگیز تبدیل شده‌ بود؛ از همین رو  تا کنون این روند به صورت گسترده آغاز به فعالیت نکرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *