رونمایی از چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی 34 ولایت افغانستان

توسطروایت زنده

شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزیر اقتصاد، چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی 34 ولایت کشور را به گونه رسمی رونمایی کرد.

مصطفی مستور امروز شنبه(30سنبله) در مراسم رونمایی چشم‌انداز اقتصادی ولایت‌های کشور در کابل گفت: “این چشم‌انداز به هدف داشتن یک منبع دقیق معلوماتی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی ولایت‌ها برای پالیسی‌سازان، پلان‌گذاران، پژوهش‌گران، تحلیل‌گران اقتصادی و اجتماعی، ادارات دولتی، موسسات غیردولتی، جامعه مدنی، نهادهای خیریه، دانشجویان و نویسندگان؛ تهیه شده است”.

او افزود، پلان‌گذاران و پالیسی‌سازان می‌تواند با استفاده از این چشم‌انداز، برنامه‌های انکشافی خود را به صورت معیاری و دقیق طرح و ترتیب نموده و موثریت تطبیق فعالیت‌های انکشاف اقتصادی و اجتماعی‌شان را با نظرداشت وضعیت جغرافیایی ولایت مربوط، تحلیل و بررسی نمایند.

124

مستور خاطرنشان کرد، چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی ولایات در هشت فصل ترتیب گردیده که در آن معرفی ولایت، وضعیت انکشافی ولایت، بودجه انکشافی ولایت ومصرف آن و تشریح خلاصه برنامه‌های ملی دارای اولویت و شاخص‌های عمده اقتصادی و اجتماعی ولایت مورد بحث قرار گرفته است.

وزیر اقتصاد تصریح کرد که چشم‌انداز اقتصادی و اجتماعی ولایات هر سال تجدید چاپ می‌یابد و تلاش بر آن است که این اسناد در سال‌های پیش رو، قبل از بودجه‌سازی سالانه تکمیل گردد تا بودجه مطابق نیازمندی‌های ولایت‌ها ترتیب شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *