پاکستان: دیورند مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان و شناخته شده بین‌المللی است

توسطروایت زنده

شهریور ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت خارجه پاکستان گفته است که خط دیورند، مرز رسمی افغانستان و پاکستان و یک خط شناخته شده بین‌المللی است.

وزارت خارجه پاکستان روز گذشته(جمعه، 29سنبله) بیانیه وزارت امورخارجه افغانستان مبنی بر عدم به رسمیت شناختن خط دیورند از سوی افغانستان را غیرمسؤولانه خوانده است.

سخنگوی وزارت امورخارجه پاکستان افزوده است که مرز تورخم میان پاکستان – افغانستان یک مرز رسمی بین‌المللی و شناخته شده بین دو کشور مطابق با همه امور مربوط بین‌المللی است.

pakistan

او خاطرنشان کرده که پاکستان معتقد است افتتاح بندر تورخم در امتداد مرز پاکستان و افغانستان گامی مهم در جهت تسهیل تجارت میان دو طرف است و چنین اظهارات فقط به تضعیف عزم صلح و همکاری بین دو کشور کمک می‌کند.

این در حالی است هفته گذشته بندر تورخم به گونه ۲۴ ساعته با حضور عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان و برخی از مقام‌های حکومت افغانستان گشایش یافت که در تابلوی آن از بندر تورخم به عنوان “مرز رسمی میان افغانستان-پاکستان” یاد شده بود.

یک روز پس از آن، وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد که دیورند را به عنوان مرز رسمی افغانستان و پاکستان به رسمیت نمی‌شناسد.

پیش از این نیز حامد کرزی، رییس‌جمهور پیشین افغانستان افتتاح بندر تورخم از سوی مقامات افغانستان را خیانت ملی خوانده بود. ارگ ریاست جمهوری در واکنش به گفته‌های کرزی اعلام کرد که حکومت افغانستان صلاحیت تعیین سرحدات را ندارد و این صلاحیت مربوط به مردم افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *