یوناما: جامعه بین‌المللی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت می‌کند

توسطروایت زنده

شهریور ۲۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان می‌گوید، نمایندگان نشست شورای امنیت ملل متحد در مورد افغانستان در هفته گذشته اعلام کردند که جامعه بین‌المللی از انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حمایت می‌کند.

هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان(یوناما) امروز دوشنبه(25سنبله) در یک خبرنامه، به نقل از تادامیچی یاماموتو گفته است، از تلاش‌های مقام‌های انتخاباتی افغانستان و همچنان نیروهای امنیتی و دیگر دست‌اندرکاران، که با وجود چالش‌ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 6 میزان آمادگی می‌گیرند، قدردانی می‌کند.

وی از کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی خواسته است تا با همکاری جامعه مدنی، کاندیدان و تمام دست‌اندرکارانی که برای برگزاری انتخابات شفاف و با اعتبار کار می‌کنند، رای‌دهندگان را جهت استفاده از حق دموکراتیک‌شان در 6 میزان بسیج کنند.

unama

یاماموتو گفته است: “رأی‌دهی تنها موضوع مسئولیت مدنی نیست، بلکه راهی است برای حفاظت از دستاوردهایی که در افغانستان به دست آمده و همچنان نشان‌دهنده حمایت از پروسه‌های سیاسی صلح‌آمیز می‌باشد.”

یوناما ضمن قدردانی از فعالیت ای نیروهای امنیتی برای توزیع مواد حساس انتخاباتی در ولایات، متعهد شده که مسئولیت خود را بر مبنای ماموریتش برای حمایت از کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی، در راستای برگزاری انتخاباتی معتبر، شفاف و همه شمول به رهبری و مالکیت افغانستان، انجام دهد.

در همین حال سخنگوی رییس‌جمهور در توییتراش نگاشته است که “دولت افغانستان. از حمایت یوناما برای انتخابات آینده استقبال می کند و از همه نامزدها، سازمان‌های جامعه مدنی، رسانه‌ها و علما می‌خواهد تا با دولت و نهادهای انتخاباتی همراه شوند تا از انتخابات معتبر، شفاف و فراگیر برخوردار شوند و از روند سیاسی حمایت کنند.”

صدیق صدیقی افزوده است که دولت افغانستان متعهد است تا از حقوق شهروندانش برای رأی دادن حمایت کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *