جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ریاست جمهوری: تلاش‌ها برای صلح تا برگزاری انتخابات متوقف شده است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

سخنگوی رییس‌جمهور می‌گوید که حکومت افغانستان تلاش‌هایش در مورد روند صلح را تا روز برگزاری انتخابات متوقف کرده و باورمند است که کلید مشروعیت صلح در برگزاری انتخابات است.

صدیق صدیقی امروز شنبه(23سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: “انتخابات ریاست جمهوری قرار است در 6 میزان برگزار شود، هیچ قدرت و هیچ مانعی نمی‌تواند پیش روی برگزاری انتخابات را بگیرد، مشروعیت صلح بدون انتخابات تامین شدنی نیست و خشونت طالبان عامل اصلی متوقف‌سازی پروسه صلح بوده است”.

او افزود، کسانی که تلاش دارند روند انتخابات را مختل کنند و زمزمه‌های حکومت موقت را سر می‌دهند، مخالف جمهوریت و مردم افغانستان اند و در هم‌سویی با دشمنان مردم قرار دارند.

صدیقی اضافه کرد، صلح بعد از انتخابات، یکی از اولویت‌های حکومت منتخب خواهد بود و این روند با مشوره‌های ملی و بین‌المللی توسط حکومت آینده افغانستان به پیش برده خواهد شد.

وی تأکید کرد که در حال حاضر اولویت اصلی حکومت چگونگی برگزاری انتخابات بوده و رییس‌جمهور افغانستان متعهد است تا انتخابات 6 میزان را به صورت سراسری، شفاف و به دور از تقلب برگزار کند.

photo_2019-09-14_15-54-56

سخنگوی رییس‌جمهور ادامه داد که حکومت متعهد است امنیت انتخابات را تامین کند و تا 10 روز آینده وضعیت امنیتی در افغانستان تغییر مثبت خواهد کرد و عملیات‌هایی که برای تامین امنیت انتخابات شروع شده، نتیجه خواهد داد.

او در مورد سفر طالبان به مسکو نیز گفت: “سفر چند تن از رهبران طالبان به مسکو یا چین شکست قطعی سیاسی آن گروه است. طالبان آدرس اصلی صلح را گم کرده‌اند که آن مردم و دولت افغانستان است که از سوی حکومت مدیریت شود. این تلاش‌ شماری از رهبران طالبان نتیجه نخواهد داد.”

صدیقی در مورد اظهارات اخیر عمران خان در مورد افغانستان افزود، حکومت افغانستان گفته‌های عمران خان را رد می‌کند و به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه دیگر کشورها استفاده کند.

وی تصریح کرد که در 18 سال گذشته پاکستان با امنیت منطقه و جهان برخورد مسوولانه نکرده و افغانستان امیدوار است که جامعه جهانی در قسمت روابط خود با پاکستان بیشتر توجه کند. پاکستان تاکنون مقر اصلی و پناه‌گاه امن برای گروه‌های تروریستی است.

سخنگوی رییس‌جمهور در مورد ادعای عدم تامین امنیت کمپاین‌های انتخاباتی گلبدین حکمتیار نیز گفت: “آقای حکمتیار معلومات کافی راجع به نیروهای امنیتی ندارد. اظهارات‌شان غیرمسئولانه است و ما این را توهین به نیروهای امنیتی می‌دانیم و منتظر این هستیم که آقای حکمتیار از نیروهای امنیتی عذرخواهی کند. خواهش ما از کاندیدان این است که نیروهای امنیتی را وسیله کمپاین نسازند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان