امریکا در 18 سال گذشته بیش از 775 هزار سرباز را در افغانستان مستقر کرده است

توسطزکریا نوری

شهریور ۲۱, ۱۳۹۸ به روز رسانی : بهمن ۲۹, ۱۴۰۲ , ,

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده که در طول 18 سال گذشته، بیش از 775 هزار سرباز آمریکایی حداقل یک‌بار در افغانستان خدمت کرده‌اند؛ در حالی که بسیاری از آن‌ها چندین‌بار در این جنگ طولانی حضور داشته‌اند.

این روزنامه در این گزارش که روز چهارشنبه(20 سنبله) به نشر رسیده، اطلاعاتی را در مورد تعداد سربازانی که در جنگ افغانستان اشتراک کرده و هنوز هم در حال اجرای عملیات در این کشور هستند، منتشر نموده است.

واشنگتن پست نگاشته است که جنگ امریکا در افغانستان باعث کشته شدن 2400 سرباز آمریکایی به شمول 16 سرباز در جنگ امسال شده است؛ در حالی که بیش از 20 هزار سرباز دیگر را زخمی ساخته است.

بر اساس این گزارش، با استناد به اطلاعات پنتاگون، تقریبا 385 هزار سرباز از سال 2001  این‌سو، به آسیای میانه اعزام شده‌اند.

به همین ترتیب 99 هزار پرسنل ارتش امریکا، 40 هزار و 600 سرباز چهار بار، 16 هزار سرباز پنج بار و 12 هزار سرباز بیش از پنج بار در افغانستان مستقر شده‌اند.

واشنگتن پست خاطرنشان کرده که ارتش امریکا، بزرگترین نیرو در پنتاگون، بیشترین تعداد سرباز بالغ بر 491 هزار و 500 تن را به شمول نیروهای وظیفه فعال، مخفی و اعضای گارد ملی، به افغانستان اختصاص داده است.

این در حالی است که حضور نیروی هوایی امریکا در افغانستان حتی پس از کاهش تعداد سربازان این کشور همچنان ادامه داشته است. تقریبا به تعداد 123 هزار نیروی هوایی امریکا در آسمان‌های افغانستان فعالیت کرده است.

از طرف دیگر، نیروی دریایی امریکا در تقریبا 18 سال جنگ افغانستان، 114 هزار تن را در این کشور مستقر کرده، و حتی حضور گارد ساحلی امریکا به بیش از 100 عضو در افغانستان رسیده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *