تردید امریکا برای توافق با طالبان هم‌زمان با افزایش خشونت‌ها در افغانستان

توسطروایت زنده

شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه(16 سنبله) در سخنانی گفته است، در حالی که ایالات متحده به دنبال یک توافق سیاسی با طالبان بود، واشنگتن پس از موجی از خشونت‌ها که بر مذاکرات با این گروه سایه افکنده، نمی‌تواند توافق با این گروه را قبول کند.
به نقل از رویترز، رهبران افغانستان به شمول رییس‌جمهور اشرف غنی انتقاد کرده‌اند که ظاهرا پیش‌نویس توافق‌نامه میان نماینده ویژه امریکا و طالبان، هم‌زمان با افزایش خشونت‌ها صورت گرفته است.

photo_2019-09-07_15-20-36
مارک اسپر در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با همتای فرانسوی خود در پاریس گفت: “دیدگاه ایالات متحده این است که بهترین راه پیش‌برد، یک توافق سیاسی است. این همان چیزی است که ما اکنون با جدیت روی آن کار می‌کنیم. این بدان معنی نیست که ما معامله‌ای را انجام خواهیم داد.”
وی تصریح کرد: “ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که معامله خوبی داشته باشیم. معامله‌ای به اندازه کافی خوب که حداقل امنیت پیشروی کشورهای ما را تضمین کند و مسیری روشن‌تر را برای مردم افغانستان در پیش داشته باشد.”
این در حالی است که بر اساس پیش‌نویس توافق‌نامه امریکا با طالبان، هزاران سرباز امریکایی در ماه‌های آینده از افغانستان بیرون می‌شوند؛ در ازای این‌که طالبان ضمانت کند تا افغانستان دیگر به پایگاهی برای حملات تروریستی علیه امریکا و متحدین آن تبدیل نشود.
با این حال، براساس این توافق‌نامه، یک توافق‌نامه صلح کامل برای پایان دادن به بیش از 18 سال جنگ، به مذاکرات بعدی “بین‌الافغانی” بستگی دارد. طالبان درخواست آتش بس را رد کرده و درعوض عملیات را در سرتاسر کشور تسریع کرده‌اند.
روز جمعه، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده به همراه جنرال اسکات میلر، فرمانده ارشد نیروهای ایالات متحده در افغانستان، به منظور ادامه گفتگو با طالبان، به پایتخت قطر دوحه بازگشتند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *