استقبال حکومت افغانستان از اظهارات تازه وزیر دفاع امریکا

توسطروایت زنده

شهریور ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

سخنگوی رییس‌جمهور غنی ضمن استقبال از سخنان تازه وزیر دفاع امریکا می‌گوید که افغانستان برای یک صلح تعریف شده با طالبان اجماع دارد.
صدیق صدیقی امروز شنبه(16سنبله) در توییتراش نگاشته است: “دولت افغانستان از اظهارات اخیر وزیر دفاع امریکا در پیوند به ختم جنگ و قطع خشونت‌های طالبان استقبال می‌کند”.
صدیقی افزوده است که “حکومت افغانستان از هر گونه تلاش در این پروسه که منجر به تامین صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان گردد، حمایت می‌کند. ملت ما برای یک صلح تعریف شده اجماع دارد”.

Sediq
این اظهارات سخنگوی رییس‌جمهور غنی در حالی مطرح می‌شود که مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا امروز در سخنانی در یک نشست مشترک خبری با همتای فرانسوی خود در پاریس گفته است، ایالات متحده به دنبال یک توافق سیاسی با طالبان بود، اما واشنگتن پس از موجی از خشونت‌ها که بر مذاکرات با این گروه سایه افکنده، نمی‌تواند توافق با این گروه را قبول کند.
وزیر دفاع امریکا افزوده است: “دیدگاه ایالات متحده این است که بهترین راه پیش‌برد، یک توافق سیاسی است. این همان چیزی است که ما اکنون با جدیت روی آن کار می‌کنیم. این بدان معنی نیست که ما معامله‌ای را انجام خواهیم داد.”
وی تصریح کرد: “ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که معامله خوبی داشته باشیم. معامله‌ای به اندازه کافی خوب که حداقل امنیت پیشروی کشورهای ما را تضمین کند و مسیری روشن‌تر را برای مردم افغانستان در پیش داشته باشد.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *