جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

محاصره مرکز بغلان در هم شکست/ والی نامنهاد طالبان برای بغلان کشته شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی اعلام کرده اند که پس از چهار روز محاصره شدید طالبان بالای شهر پلخمری در هم شکسته است و به دو طرف تلفات سنگینی وارد شده است.

اسدالله شهباز، عضو شورای ولایتی بغلان امروز پنجشنبه(14سنبله) به خبرنامه گفت: محاصره شهر پلخمری از سوی گروه طالبان در هم شکسته و شب گذشته نیروهای امنیتی در قسمت بلاک ها از مربوطات شهر پلخمری و ساحه بند دو زمانخیل و در استقامت شهر کهنه عملیات راه اندازی کرده اند.

شهباز افزود، مسیر راه زمان خیل و حوزه دوم شهر  پلخمری از محاصره طالبان آزاد شد و طالبان از تمامی بخش های مورد عملیات نیروهای امنیتی عقب نشینی کرده اند، اما در ساحه شهر کهنه در نتیجه درگیری میان طالبان و نیروهای امنیتی، خسارات و تلفاتی به مردم و نیروهای امنیتی وارد شده که هنوز ارقام دقیق آن مشخص نیست.

mod 1

این عضو شورای ولایتی بغلان تاکید کرد: “در پنج روز محاصره شهر پلخمری ارقامی که نزد آنان وجود دارد،  بیش از 30 تن که شامل نیروهای امنیتی و افراد ملکی اند، کشته شده و بیش از 70 تن دیگر زخمی شده اند.”

در همین حال جاوید بشارت، سخنگوی فرماندهی پولیس بغلان با تایید آزادی شهر پلخمری از محاصره طالبان، افزود، شاهراه کابل – بغلان به روی ترافیک باز است، اما شاهراه پلخمری – مزارشریف هنوز به روی ترافیک مسدود است و نیروهای امنیتی در ساحه حضور دارند.

به گفته وی، تیم انجینری از شهر پلخمری تا چشمه شیر مصروف پارکسازی ماین های کنار جاده ای است.

از سویی هم قول اردوی 217 پامیر با نشر یک بیانیه گفته است که عملیات تصفیوی نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی قطعات خاص اردوی ملی و کوماندوها با ضربات قوای هوایی در 24 ساعت گذشته در ساحات زمان خیل و ناحیه دوم شهر پلخمری، 6 مرکز اصلی سوق و اداره طالبان را منهدم کرده و 43 شورشی طالب به شمول مولوی عبیدالله، والی نام نهاد طالبان برای بغلان، قاری عبدالرحیم، مسوول استخبارات طالبان در زون شمال شرق و عزیز حقیار، ولسوال نام نهاد طالبان برای بغلان مرکزی کشته و 30 تن دیگر آنان زخمی گردیده اند.

اما گروه طالبان در توییتی کشته شدن والی نامنهاد این گروه برای ولایت بغلان را رد کرده است.

این در حالی است که گروه طالبان به تاریخ 10 سنبله پس از حمله گروهی بالای شهر قندز، حملات گسترده شان را بر ولایت بغلان و اطراف شهر پلخمری آغاز کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان