تاکید سازمان ملل بر پایان درگیری‌ها در افغانستان از طریق توافق از راه گفتگو

توسطروایت زنده

شهریور ۱۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) بر پایان خشونت این هفته در سراسر افغانستان از طریق توافق از راه گفتگو تاکید کرده و گفته است که رنج مردم افغانستان باید پایان یابد.

یوناما شب گذشته(سه‌شنبه، 12سنبله) در خبرنامه‌ای در مورد خشونت‌های هفته اخیر در افغانستان گفته است که یافته‌های ابتدایی این نهاد نشان می‌دهد که این خشونت‌ها در کابل و حملات طالبان در قندز و بغلان منجر به خسارت زیادی به غیرنظامیان شده و به ده‌ها تن از افراد غیرنظامی تلفات وارد گردیده است.

یوناما از عملیات پاکسازی و هوایی نیروهای افغانستان نیز ابراز نگرانی کرده و افزوده است: “عملیات هوایی ۳۱ اگست در فاریاب منجر به کشته شدن ۱۲ فرد ملکی و زخمی شدن پنج تن دیگر گردید، که بیشتر ایشان زنان و کودکان بودند.”

United Nations

تادامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در این خبرنامه تاکید کرده است: “در شرایط بی‌حد رقت بار، اکنون زمان آن است که به دنبال وحدت و همبستگی باشیم. من با قشر وسیعی از رهبران افغانستان صحبت کرده و بر اهمیت وحدت در زمانی که به سوی انتخابات می‌رویم، تأکید نموده‌ام. همه آن‌ها بر ضرورت به همکاری با یکدیگر برای متوقف کردن حلقه خشونت موافق اند.”

یاماموتو همچنان خاطرنشان کرده که افغانستان شمار زیادی تلفات غیرنظامیان را تجربه می‌کند. به گفته او، تأمین امنیت در کابل و در سراسر کشور یک اولویت فوری است.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان مذاکره بین‌الافغانی برای حل منازعه را هدف نهایی خوانده و تصریح کرده که برای دستیابی فوری به ختم خشونت در این کشور، باید اقدامات اساسی روی دست گرفته شود و سازمان ملل متحد در این راستا آماده کمک است.

او همچنان از جامعه بین‌المللی خواسته که برای پایان دادن به این خشونت‌ها به کمک‌های خویش ادامه دهند و از پیشرفت‌هایی که در عرصه صلح پایدار و دوامدار صورت گرفته، حمایت نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *