پایان نهمین دور گفتگوهای صلح در دوحه؛ خلیلزاد رهسپار کابل شد

توسطروایت زنده

شهریور ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که نهمین دور گفتگوهای صلح پایان یافته و در آستانه توافقی قرار دارند که خشونت‌ها را در افغانستان کاهش داده و راه را برای مردم افغانستان می‌گشاید.

زلمی خلیلزاد بامداد امروز یک‌شنبه(10سنبله) در توییتر اش نگاشته است: “ما این دور از گفتگوها با طالبان را در دوحه به پایان رسانیدیم. من، برای مشورت، امروز به کابل سفر خواهم نمود”.

doha

او افزوده است که در آستانه یک توافق قرارد که خشونت را کاهش داده و راه را برای مردم افغانستان خواهد گشود تا برای مذاکرات در مورد یک صلح با عزت و پایدار و یک افغانستانی که ایالات متحده، متحدینش و هیچ کشور دیگری را تهدید نکند، با هم گفتگو کنند.

در همین حال سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز گفته است که پس از پایان دور نهم گفتگوها توافق شده که امروز یک‌شنبه(10 سنبله) ساعت ۲ بعد از ظهر با تیم تخنیکی امریکا بعضی چیزها را تکمیل نمایند.

خلیلزاد همچنان شب گذشته در واکنش به حمله طالبان بر ولایت قندز گفته است که او این حمله را در گفتگوها مطرح کرده و به طالبان گفته است که این‌گونه خشونت‌ها باید متوقف شود.

او تاکید کرده که جنگ در افغانستان زمانی پایان می‌یابد که تمام طرف‌ها برای پایان جنگ توافق کنند و  تمام مردم افغانستان برای دستیابی به یک توافق سیاسی و آتش‌بس همه‌جانبه، در مذاکرات بین‌الافغانی دورهم آیند.

دور نهم گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان پس از 9 روز گفت‌وگو در حالی پایان یافته که هنوز جزییات کامل این گفتگوها در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است، اما بعضی گزارش‌ها وجود دارد که دو طرف در نهمین دور گفتگوها به توافقات نهایی دست یافته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *