جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

از کمپاین های مجازی اشرف غنی تا مانورهای معنادار عبدالله؛ 8 نکته از تازه های انتخاباتی 4 روز اخیر افغانستان

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، این بار در کمپاین‌های انتخاباتی خود از کمپاین مجازی استفاده کرده است. او با استفاده از اسکایپ با مردم در ولایات دیگر و ولسوالی‌ها صحبت داشته و از برنامه‌های خود سخن گفته است.

در اولین دوره این کمپاین مجازی او برای مردم ولایت کنر، ولسوالی سرکانی صحبت کرده است. او گفته که: “قصر دارلامان و پغمان با چوب‌هایی از ولایت کنر بازسازی می شوند. چوب کنر دیگر قاچاق نخواهد شد. ما با اختصاص زمین برای کارخانه فرآوری سنگ‌های قیمتی به زودی برنامه خود را اجرا می‌کنیم.”

مسیر شینوار جایگزین کوتل سالنگ

در همین حال در دومین کمپاین مجازی در دهدادی ولایت بلخ او به مردم وعده سپرد که یک شهرک برای نیروهای نظامی خواهد ساخت و توجه ویژه به شهرداری دهدادی و سایر پروژه‌های عمرانی خواهد کرد.

سومین کمپاین مجازی آقای غنی روز جمعه (8 سنبله)در ولسوالی شینوار ولایت پروان برگزار شد.

شینواری و چهار ولسوالی غوربند از ناامنی‌ها و کم کاری ها رنج می‌برند، او در رابطه به این موضوع از ایجاد تغییرات صحبت کرد و گفته است که: “شینواری یک مسیر حمل و نقل جایگزین برای کوتل سالنگ می‌تواند باشد که من آن را می‌سازم.”

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، این بار در کمپاین‌های انتخاباتی خود از کمپاین مجازی استفاده کرده است
محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، این بار در کمپاین‌های انتخاباتی خود از کمپاین مجازی استفاده کرده است

آقای غنی از برگزاری این کمپاین‌های انتخاباتی مجازی خود در صفحه توییترش نوشته است.

رئیس حکومت موقت

عبدالله عبدالله در همایش روز جمعه (8 سنبله) به احتمال روی کار آمدن حکومت موقت اشاره داشته است.

او به صورت یک شوخی از کارکرد یکی از نامزدان انتخاباتی انتقاد کرده است. با این که آقای عبدالله از هیچ کاندیدای نام نبرده اما گفته که این نامزدان باید از برنامه‌های خود برای مردم حرف بزنند زیرا این سخنان خلاف اصول کارزارهای انتخاباتی است.

به اساس گفته‌های عبدالله این نامزد انتخابات در بین تیم خود با احتمال روی کار آمدن اداره موقت گفته که نام عبدالله عبدالله در راس اداره موقت قرار داشته و در حکومت موقت ریاست آن را بر عهده خواهد داشت.

33 روز از کمپاین گذشت

در سی و سومین روز کارزارهای انتخاباتی 5 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در یک روز به برگزاری همایش‌ها پرداخته‌اند.

روز جمعه (9 سنبله) رحمت‌الله نبیل، عبدالله عبدالله، احمدولی مسعود، سید نورالله جلیلی و عبدالطیف پدرام در بخش‌هایی از کشور برای هواداران خود صحبت کرده و از تصامیم خود یادآور شده‌اند.

آقای پدرام در همایش کارزار انتخاباتی خود در کابل به مردم وعده داد که در صورت برندگی در انتخابات، اصلاحات بنیادی به وجود خواهد آورد.

حزب وحدت اسلامی افغانستان به رهبری محمد کریم خلیلی نیز حمایت خود از عبدالله عبدالله را اعلام کرده است. آقای عبدالله در این مراسم گفته است: “ما ادامه جنگ را بخاطر چوکی خود و به قیمت خون فرزندان کشور خواهان نیستیم.”

تحریم انتخابات یا روند صلح عوام فریبانه

سید نورالله جلیلی یکی از کاندیدای دیگر انتخابات نیز در سخنرانی‌اش در گردهمایی در کابل از رهبران حکومت وحدت ملی در حوزه پروسه صلح انتقاد کرده، آن را عوام فریبانه خوانده است.

در گردهمایی دیگر اما شماری از اعضای حزب جمعیت اسلامی پشتیبانی حمایت خود را از تیم به رهبری رحمت الله نبیل اعلام داشته است.

احمد ولی مسعود نیز در میان باشندگان غرب کابل رهبران فعلی کشور را به بی برنامه‌گی متهم کرده و گفته که “در روند انتخابات پیش رو اگر دیدم که شفافیتی وجود ندارد همه با هم انتخابات را تحریم خواهیم کرد.”

شروع روند انتقال مواد حساس انتخاباتی

روند انتقال مواد حساس انتخاباتی روز جمعه (8 سنبله) در سه ولایت در غرب کشور آغاز شده است.

مسئولین کمیسیون انتخابات از تکمیل شدن بسته بندی مواد حساس انتخاباتی صحبت کرده و اولین انتقال این مواد را به ولایات هرات، فراه و بادغیس تایید کرده‌اند.

این مواد شامل برگه‌های رای‌دهی، دستگاه‌های بایومتریک، جدول نتایج آرا، لیست رای‌دهندگان و اوراق شکایات می‌باشد که در روزهای آینده به صورت زمینی و هوایی به این ولایات می‌رسد.

این مواد باید تا تاریخ 22 سنبله به تمام مراکز ولایات در سراسر کشور تحویل داده شود.

مسئولین کمیسیون انتخابات از تکمیل شدن بسته بندی مواد حساس انتخاباتی صحبت کرده و اولین انتقال این مواد را به ولایات هرات، فراه و بادغیس تایید کرده‌اند
مسئولین کمیسیون انتخابات از تکمیل شدن بسته بندی مواد حساس انتخاباتی صحبت کرده و اولین انتقال این مواد را به ولایات هرات، فراه و بادغیس تایید کرده‌اند

674 مراکز رای‌دهی مسدود

در همین حال محمد مسعود انداربی، سرپرست وزارت امور داخله روز چهارشنبه گذشته (6 سنبله) به روزنامه هشت صبح گفته است که به دلیل موارد امنیتی 4 هزار و 942 مرکز رای‌دهی از مجموع 5 هزار و 373 مرکز و 29586 محل رای‌دهی در سراسر کشور برای روز انتخابات فعال می‌باشد.

اکنون 674 مرکز رای‌دهی در کشور تحت تهدیدات امنیتی بلند قرار دارند.

ختم روز رای دهی و اعلام آرا

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در میان این تحولات اما گفته است که با استفاده از دستگاه‌های بایومتریک و نرم‌افزار جدید، میزان رای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تا پایان روز انتخابات مشخص می‌شود.

دستگاه‌های بایومتریک که در این انتخابات استفاده می‌شوند، قادر هستند تا اطلاعات رای‌دهندگان و نتایج آرا را بعد از ختم رای گیری به مرکز مخابره کند و می‌تواند از آرای تکراری جلوگیری نمایند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان