نبیل: جمهوریت خط سرخ است/ گفتگو‌های صلح بعد از انتخابات ریاست جمهوری ادامه پیدا کند

توسطروایت زنده

شهریور ۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس تیم انتخاباتی امنیت و عدالت می‌گوید که جمهوریت در تیم او خط سرخ است و باید گفتگو‌های صلح بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه پیدا کند.

رحمت‌الله نبیل، یکی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری که امروز پنج‌شنبه(7سنبله) در یک همایش انتخاباتی در میدان وردک صحبت می‌کرد، گفت که همه مردم افغانستان خواهان صلح اند، اما چگونگی صلح مورد بحث است.

وی خاطرنشان کرد: “ما صلحی را نمی‌خواهیم که یک هفته بعد از آن، بیرق سفید به سیاه تبدیل شود. باید در این قسمت محتاطانه عمل کنیم.”

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به روند صلح داکتر نجیب‌الله، رییس جمهور سابق افغانستان خاطرنشان ساخت که در آن زمان پاکستان نگذاشت که مصالحه ملی داکتر نجیب عملی شود و امروز هم نمی‌خواهد صلح در افغانستان به گونه واقعی تامین شود.

photo_2019-08-29_16-45-31

نبیل تاکید کرد: “صلحی که از راه پاکستان بیاید به خیر مردم افغانستان نبوده، بلکه قبول غلامی پاکستان است.”

او وضعیت موجود افغانستان را ناشی از بی‌برنامگی رهبران حکومت وحدت ملی خواند و افزود، برخی نامزدان برنامه‌های انتخاباتی اوباما، پوتین و هیلاری کلینتن را کاپی کرده‌اند که در افغانستان قابل تطبیق نیست.

به گفته این نامزد انتخابات ریاست جمهوری؛ “99 درصد مردم افغانستان وطن پرست واقعی هستند؛ اما چند تا خائین که از غرب آمده و با دردهای مردم آشنا نیست، کشور را به این وضعیت بحرانی رسانده‌اند.”

او اضافه کرد: “در افغانستان کسی که صلح نمی‌خواهد، اصلا افغان نخواهد بود. ما صلح می‌خواهیم، اما باید واضح باشد و در چگونگی استقرار آن محتاطانه عمل کنیم.”

نبیل در حالی از احتیاط در روند صلح یادآوری می‌کند که بر اساس بعضی گزارش‌ها، امروز نهمین دور گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و طالبان پایان یافته و دو طرف به توافق نهایی نیز دست یافته‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *