جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

‌ صدیقی: هیچ‌چیزی مانع برگزاری انتخابات نخواهد شد!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی رییس‌جمهور می‌گوید؛ انتخابات برگزار می‌شود و مردم برای تعیین سرنوشت‌شان رأی خواهند داد؛ هیچ‌چیزی مانع برگزاری انتخابات نخواهد شد.

صدیق صدیقی امروز چهارشنبه(6سنبله) در یک نشست خبری در کابل گفت: “درباره چگونگی نظام، در گفت‌وگوهای میان افغانان تصمیم گرفته خواهد شد، اما جمهوریت پا برجا خواهد بود”.

او افزود، موقف حکومت افغانستان در گفتگوهای صلح قوی خواهد بود: “ما از موقف قوی سیاسی و هم نظامی  وارد گفت‌وگو می‌شویم و آن‌چه را که ما می‌گوییم، طالبان عمل خواهند کرد، نه آن‌که آنچه را که آن‌ها به‌عنوان یک گروه می‌گویند”.

سخنگوی رییس‌جمهور تصریح کرد، خروج نیروهای امریکا از افغانستان بر مبنی توافق‌نامه‌ای صورت خواهد گرفت که افغانستان و امریکا آن را امضا کرده‌اند.

photo_2019-08-28_17-18-46

او تاکید کرد، اکنون به نیروهای امریکایی در افغانستان نیاز است و برای مدتی، باید این نیروها در افغانستان بمانند. نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان به حدی نرسیده‌اند که بتوانند امنیت جهانی را به عهده بگیرند.

صدیقی خاطرنشان کرد، حکومت جزئیات و چگونگی روند صلح را پی‌گیری و نظارت می‌کند و هیچ گاهی ممکن نیست نظام جمهوریت در کشور بدیلی داشته باشد؛ چون مردم افغانستان سال‌ها برای حفظ آن قربانی داده‌اند.

او اضافه کرد، قرار است زلمی خلیل‌زاد تا یکی دو روز آینده به کابل سفر کند و معلومات لازم دور نهم گفتگوها را با رئیس‌جمهور شریک بسازد.

به گفته سخنگوی رییس‌جمهور، حکومت آماده هر نوع گفتگو به خاطر تامین صلح است و اگر طالبان با حکومت افغانستان وارد گفت‌وگو نشود، این یک اشتباه آنان خواهد بود.

صدیقی در حالی این اظهارات را مطرح می‌کند که سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز در توییتی اعلام کرد که به توافق نهایی با امریکا نزدیک شده‌اند. پیش از این زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز گفته بود که در صورت توافق با طالبان، همچنان بر پشتیبانی‌شان از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه می‌دهند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان