جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

وزرای امورخارجه هند و روسیه در مورد مسائل افغانستان رایزنی می‌کنند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سوبرهمانیام جیشانکار، وزیر امور خارجه  هند می‌گوید که برای دیداری دو روزه در ماه سپتمبر به پایتخت روسیه سفر خواهد کرد و گفتگوهای دوجانبه‌ای همتای روسی خود در مورد وضعیت افغانستان، ایران و منطقه خلیج فارس خواهد داشت.

شبکه زی نیوز هند در گزارشی در این مورد خاطرنشان کرده که پس از این مذاکرات، هر دو طرف در یک کنفرانس مطبوعاتی سخنرانی خواهند کرد و تحولات برتر از جمله همگرایی منطقه‌ای را اعلام می‌کنند.

ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه نیز در این مورد گفته است: “آن‌ها در مورد تلاش‌ها برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته‌ای ایران، تحولات در حوزه خلیج فارس و وضعیت افغانستان بحث خواهند کرد.”

india 2

این در حالی است که روند مذاکرات امریکا و طالبان در مورد صلح افغانستان جریان دارد. روز گذشته سفیر روسیه در کابل در گفت‌وگو با آریانانیوز اعلام کرد، گزارش‌هایی در اختیار دارند که همه اعضای طالبان توافق صلح این گروه با امریکا را نخواهند پذیرفت.

وزیر امورخارجه در حالی به روسیه می‌رود که اخیرا سفیر پاکستان در ایالات متحده اظهار داشته که تنش‌های جاری در کشمیر به طور بالقوه می‌تواند بر روند صلح افغانستان تأثیر بگذارد. اما در پاسخ، سفیر افغانستان در آمریکا اعتراض شدیدی به تلاش پاکستان برای پیوند دادن اوضاع کشمیر با افغانستان ابراز کرد و گفت که این موضوع “بی‌دلیل و غیرمسئولانه” بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان