جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

32 روز تا انتخابات و بیشتر از 2 هزار مرکز مسدود؛ 6 نکته از مراکز رای دهی تعیین شده برای انتخابات 6 میزان

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

مراکز رای دهی

کمیسیون مستقل انتخابات در هماهنگی با نهادهای امنیتی کشور به تاز‌گی دریافته که 431 مرکز رای‌دهی در روز انتخابات مسدود خواهند ماند.

هرچند وزارت دفاع کشور از عملیات‌ برای پاکسازی این مناطق صحبت کرده‌ اما از مسدود بودن آن در روز انتخابات یادآور شده است.

7385 مرکز رای‌دهی

کمیسیون مستقل انتخابات در ابتدا 7385 مرکز را در سراسر کشور برای روز انتخابات تعیین کرده بود اما با بررسی نهادهای امنیتی تنها 5373 مرکز در روز انتخابات فعال خواهد بود.

اکنون برای روز انتخابات بیشتر از 2 هزار مرکز دیگر بسته خواهد بود.

عبدالعزیز ابراهیمی، سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در گفتگو به خبرنامه گفت: “این 2 هزار مرکز بسته بیشتر محلاتی را شامل می‌شود که در طول ثبت نام رای‌دهندگان نیز در آن ثبت نامی صورت نگرفته است.”

کمیسیون مستقل انتخابات در ابتدا 7385 مرکز را در سراسر کشور برای روز انتخابات تعیین کرده بود اما با بررسی نهادهای امنیتی تنها 5373 مرکز در روز انتخابات فعال خواهد بود
کمیسیون مستقل انتخابات در ابتدا 7385 مرکز را در سراسر کشور برای روز انتخابات تعیین کرده بود اما با بررسی نهادهای امنیتی تنها 5373 مرکز در روز انتخابات فعال خواهد بود

تهدیدات امنیتی در ولایات کشور

با بررسی‌های ارگان‌های امنیتی بیشتر مراکز با تهدیدات بلند امنیتی رو به رو بوده و تعدادی به دلیل برخی مشکلات دیگر بسته شده است.

فراه، هرات، غزنی، هلمند، بادغیس از جمله ولایاتی است که در آن بیشترین مرکز رای دهی مسدود می‌باشد.

اما در ولایاتی چون کابل، بامیان و پنجشیر مراکز کمتری بسته است.

بیشترین مراکز بسته

از بین ولایاتی که بیشترین مراکز بسته را دارد ولایت فراه با بیشترین مرکز رای دهی مسدود در صدر قرار دارد. این ولایت با 174 مرکز بسته و 50 مرکز باز از مجموعه 224 مرکز برای 6 میزان آماده شده است. در ولایت هرات 462 مرکز رای دهی در نظر گرفته شده بود که از این بین فقط 300 مرکز آن فعال و 162 مرکز آن بسته است.

ولایت غزنی 247 مرکز باز داشته و 159 مرکز آن مسدود است. ولایت هلمند 150 مرکز بسته داشته و 97 مرکز آن فعال می‌باشد. از ولایت بادغیس که در درجه پنجم قرار دارد 136 مرکز بسته بود و 76 مرکز آن باز می‌باشد.

سه ولایت با کمترین مرکز بسته

ولایاتی چون پکتیا، کابل، بامیان، پنجشیر، خوست و دایکندی از معدود ولایاتی هستند که با کمترین مراکز بسته رو به رو می‌باشد.

در کابل 2 مرکز بسته، پنجشیر با 1 مرکز بسته روبروست اما در ولایت بامیان 220 مرکز تعیین شده برای انتخابات باز می‌باشد.

election

در ولایاتی چون پکتیا، خوست و دایکندی تعداد مراکز بسته آن از 3 الی 6 مرکز می‌رسد.

بیشترین مراکز رای دهی در ولایات

کابل، هرات، ننگرهار، غزنی، بدخشان و بلخ از جمله ولایاتی هستند که بیشترین مرکز رای دهی در آن قرار دارد.

کابل با 560 مرکز فقط در 558 مرکز آن رای دهی صورت می‌گیرد. ساکنین ولایت هرات نیز می‌توانند در 300 مرکز باز از مجموع 462 مرکز رای بدهند.

ولایت ننگرهار 457 مرکز رای دهی داشته که 395 مرکز آن باز و 62 مرکز بسته دارد.

ولایت غزنی 406 مرکز داشته که 247 مرکز آن باز می‌باشد. در بدخشان نیز 322 مرکز تعیین شده که 277 مرکز آن باز می‌باشد و 45 مرکز مسدود است.

بلخ نیز از کلان شهرهای کشور است که در آن 315 مرکز قرار برنامه کمیسیون انتخابات تعیین شده که 282 مرکز آن فعال و 33 مرکز آن مسدود خواهد بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان