جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

تأکید یک نامزد دموکرات انتخابات آمریکا بر حضور تعداد محدود نیروها در افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

امی کلوبوچار، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا گفته است که وقت آن رسیده سربازان آمریکایی پس از تقریبا دو دهه حضور در جنگ افغانستان، به خانه برگردند، اما او بر حضور تعداد محدودی از نیروهای آمریکایی در کشور تاکید می‌کند.

او روز گذشته (3 سنبله) در مصاحبه‌ای گفته است: “باید این اطمینان حاصل شود که این کشور(افغانستان) می‌تواند به تنهایی عملکرد خود را داشته باشد.”

کلوبوچار خاطرنشان ساخته است: “ما در حال حاضر کسانی را در افغانستان داریم که زمانی که ما به افغانستان رفتیم، اصلا متولد نشده بودند.”

با این‌که کلوبوچار از خروج شمار بیشتر نیروهای امریکایی از افغانستان حمایت می‌کند، اما تاکید می‌نماید که آمریکا نیاز دارد به یک توافق پایدار و متوازن با طالبان برسد و طالبان اطمینان دهد که اصلاحات اجتماعی و سیاسی اخیر در افغانستان ادامه یابد.

UC

وی اضافه کرد: “ما می‌خواهیم تمامی دست‌آوردهای دموکراسی که در افغانستان به دست آوردیم، به همان صورت باقی بماند. اما من فکر می‌کنم که لازم است خروج نیروها را شروع کنیم تا به خانه برگردند.”

در ماه‌های اخیر، دولت دونالد ترامپ مذاکرات صلح را با شبه‌نظامیان طالبان برگزار کرده است، اما دو طرف هنوز به توافق نرسیده‌اند تا به طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پایان دهند. این گروه هم‌چنین تاکنون با مذاکره مستقیم با دولت فعلی در کابل مخالفت کرده است.

ایالات متحده آمریکا در حال حاضر حدود 14000 سرباز در افغانستان دارد، اما دونالد ترامپ اعلام کرده که با توجه به ماهیت به ظاهر نامفهوم این درگیری، می‌خواهد که در اسرع وقت سربازان امریکایی خارج شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان