سفیر امریکا: صلح در افغانستان نسبت به برگزاری انتخابات اولویت دارد

توسطروایت زنده

شهریور ۲, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

جان بس، سفیر امریکا در کابل می‌گوید که صلح در افغانستان نسبت به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کشور برای امریکا اولویت دارد.

بس که امروز شنبه(2سنبله) به ولایت بلخ سفر کرده، پس از دیدار با مقامات محلی این ولایت در یک نشست خبری گفته است که صلح در افغانستان برای آنان اولویت دارد.

photo_2019-08-24_17-07-16

به گزارش طلوع‌نیوز، سفیر امریکا در افغانستان در این نشست خبری افزوده است: “هر دو مهم‌ است؛ هم صلح و هم انتخابات. اما صلح اولویت مهم‌تر و بزرگ‌تر است. برای این‌که خواست مردم افغانستان، صلح است. مردم خواستار صلح اند. ما به شکل متواتر در این راستا کار می‌کنیم و به همکاری‌های خود ادامه می‌دهیم”.

او تاکید کرده که اگر در گفتگوهای صلح مشکل ایجاد شود، باید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در زمان مشخص شده آن برگزار شود.

این اظهارات سفیر امریکا در کابل در حالی مطرح شده که دور نهم گفتگوهای صلح میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان در دوحه آغاز شده و  بر اساس یک گزارش شبکه الجزیره، امریکا و طالبان بر سر ایجاد حکومت انتقالی 14 ماهه توافق کرده‌اند.

این در حالی است که کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری در این دور از انتخابات به دلیل پیشرفت‌های روند صلح با سردی پیش می‌رود. قرار است انتخابات ریاست ‌جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان برگزار شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *