جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

ترامپ: خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به طور کامل نخواهد بود

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

رئیس‌جمهور آمریكا می‌گوید كه خروج كامل نیروهای آمریكایی از افغانستان وجود نخواهد داشت، بلکه ایالات متحده باید “در این كشور جنگ‌زده” حضور داشته باشد.

دونالد ترامپ این اظهارات را روز سه‌شنبه(30 اسد) با خبرنگاران در دفتر کاری اش بیان نمود و گفت: “ما در آن‌جا همیشه استخبارات و فردی را خواهیم داشت.”

وی که به سوالات مربوط به مذاکرات صلح با طالبان در افغانستان پاسخ می‌داد، ابراز نمود که دوست ندارد گزینه‌های مختلفی را جستجو کند.

او گفت: “یکی از گزینه‌های موجود در حال حاضر جریان دارد. ما در مورد یک پلان صحبت می‌کنیم؛ من نمی‌دانم که آیا این طرح برای من قابل قبول خواهد بود یا خیر. شاید این مورد برای آن‌ها قابل قبول نباشد. اما ما در حال صحبت هستیم. گفتگوهای خوبی در حال انجام است و خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد. این مورد بیش از آنی است که سایر روسای ‌جمهور انجام داده‌اند.”

ترامپ خاطرنشان کرد: “ما برخی از نیروهای خود را برمی‌گردانیم، اما ما باید در آن‌جا حضور داشته باشیم.”

از رییس‌جمهور آمریکا پرسیده شد که آیا می‌توانیم به تاریخ قبل از یازده سمپتمبر برگردیم؛ جایی که کنترول تمام افغانستان در دست طالبان بود؟

ترامپ پاسخ داد: “خب! این چیزیست که باید مشاهده کرد.”

خبرنگار ادامه داد: “و اگر طالبان واقعا در آنچه می‌گویند، حق دارند، جلوی این کار را می‌گیرند، زیرا آن‌ها می‌توانند این کار را به راحتی متوقف کنند؟؟”

ترامپ گفت: “در حال حاضر، آمریکا با دولت افغانستان و طالبان در حال مذاکره است. خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد و چه چیزی از آن ناشی می‌شود.”

او تصریح کرد: “طالبان خواهان این اند که دیگر با ما جنگ نکنند … آن‌ها خیلی چیزها را از دست داده‌اند. اما خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.”

رییس‌جمهور آمریکا به خبرنگاران گفت: ” اتحاد جماهیر شوروی به خاطر افغانستان به روسیه تبدیل شد. اتفاقی که افتاد. بسیار ساده. آن‌ها به خاطر افغانستان روسیه شدند. شاید کسی بگوید، خب، آیا روسیه هم وارد این موضوع خواهد شد؟؟ من می‌گویم که اگر می‌خواهند، بگذارید که وارد شوند. من فکر می‌کنم  که آن‌ها قبلا این کار را کرده‌اند، که نتیجه خوبی هم نداشته است.”

ترامپ اظهار داشت که ایالات متحده در حال بررسی تمامی موارد و مواضع مختلف در افغانستان است.

وی خاطرنشان کرد: “ما 18 سال است که در آن‌جا هستیم. این مسخره است. ما آن را از یک سطح پایین کشیده‌ایم. ما در حال حاضر در آن‌جا در حدود 13000 نفر هستیم. به هر حال، ناتو نیز در آنجا تعدادی نیرو دارد. بحث‌های خوبی داریم، اما خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.” رییس‌جمهور امریکا یادآور شد که این کشور به طور واقعی در افغانستان نمی‌جنگد؛ “سال‌ها است که ما در آنجا همانند پولیس هستیم. ما قرار نیست که مانند نیروی پولیس باشیم.”

وی تصریح کرد که این جنگ هسته‌ای نیست و افزود: “اگر می‌خواستیم با آن بجنگیم، می توانستیم در آن جنگ در یك هفته پیروز شویم. اما من به دنبال کشتن 10 میلیون نفر نیستم. من به دنبال کشتن 10 میلیون افغان نیستم. من به دنبال آن نیستم.”

ترامپ در پایان تاکید کرد: “این جنگی است که تقریبا 19 سال است ادامه دارد، و به صراحت باید گفت که مسخره است. اما باید گفت که آن‌جا یک مکان خطرناک است و ما باید همیشه مراقب آن باشیم.”

این در حالی است که وزارت خارجه امریکا اعلام کرده است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه این وزارت در امور صلح افغانستان دور جدید سفرش را به افغانستان و قطر آغاز کرده است.

این وزارت شب گذشته(سه‌شنبه، 29 اسد) با نشر یک خبرنامه گفته است که خلیلزاد ضمن تلاش فراگیر برای تسهیل روند صلح که منجر به پایان جنگ در افغانستان شود، گفتگوی خود با طالبان را در قطر از سر می‌گیرد.

در این خبرنامه آمده است که “خلیلزاد در کابل با رهبری حکومت افغانستان درباره روند صلح مشوره می‌‌کند و آن‌ها را ترغیب خواهد کرد تا برای مذاکرات بین‌الافغانی آمادگی کامل داشته باشند”.

در همین حال خلیلزاد در صفحه توییتراش نگاشته است: “هفته پر دست‌آوردی در واشنگتن داشتیم. درباره مدیریت و این‌که گام‌های بعدی ما کجاها خواهد بود، بحث شد. اول به دوحه می‌رویم تا در مورد مسائل باقی مانده کوشش کنیم. باید ببینیم که آیا طالبان هم آماده هستند یا خیر”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان