جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سفر مقام‌های ارشد امنیتی و دفاعی افغانستان و ناتو برای بررسی تلفات غیرنظامیان به پکتیا

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام‌های محلی در ولایت پکتیا اعلام کرده‌اند که مقام ارشد امنیتی و دفاعی افغانستان و ناتو برای بررسی اوضاع امنیتی این ولایت و بررسی تلفات غیرنظامیان به شهر گردیز سفر کرده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی پکتیا روز جمعه(25 اسد) در یک خبرنامه گفته است، ه اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی، محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت امورداخله، محمد معصوم استانکزی، رییس عمومی امنیت ملی و جنرال اسکات میلر، فرمانده حمایت قاطع ناتو در افغانستان بعد از ظهر روز پنج‌شنبه(۲۴ اسد) برای بررسی ادعای تلفات غیرنظامیان در یک عملیات در روز اول عید قربان به این ولایت سفر کردند.

در این خبرنامه آمده است که مقام‌های ارشد امنیتی در این سفر ضمن بررسی وضعیت امنیتی جنوب ‌شرق کشور، با والیان پکتیا و پکتیکا و مردم این دو ولایت نیز دیدار کرده‌ و یک هیأت با صلاحیت برای بررسی تلفات غیرنظامیان در ولسوالی زرمت توظیف شده است.

us 2

دفتر والی پکتیا تأکید کرده که از این هیأت خواسته شده تا یافته‌های‌شان را با مقام‌های ارشد امنیتی شریک کنند و نیز والی‌های پکتیا و پکتیکا خواسته‌اند در بررسی و روند تحقیق این قضیه، سهم مستقیم داشته باشند.

این در حالی است که ریاست عمومی امنیت ملی به تاریخ ۲۱ اسد اعلام کرده بود که در نتیجه‌ عملیات نیروهای ویژه‌ این ریاست در روستای گولال کو در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا، ۱۱ جنگ‌جوی طالب به‌شمول دو سردسته‌ این گروه کشته شده‌اند، اما پس از آن، گزارش‌های محلی از کشته شدن 11 غیرنظامی خبر داد.

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما) اعلام کرده گزارش‌ها را 11 غیرنظامی در یک عملیات نظامی در ولسوالی زرمت ولایت پکتیا را بررسی می‌کند.

در همین حال دفتر شورای امنیت ملی کشور نیز روز پنج‌شنبه(24 اسد) اعلام کرد که ادعای تلفات غیرنظامیان در ولسوالی زرمت را بررسی می‌کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان