جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

ازبکستان: تلاش‌ برای صلح افغانستان مطابق تعهدات دوجانبه است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

یادگار خواجه شادمانوف، سفیر ازبکستان در کابل می گوید که تمام تلاش‌های کشورش در مورد صلح افغانستان در روشنایی اصول دولت افغانستان و مطابق به تعهدات دوجانبه ای می‌باشد که ازبکستان در مورد صلح و همسایگی با افغانستان دارد.

photo_2019-08-15_16-06-31

دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز پنج شنبه(24 اسد) در یک خبرنامه گفته است که سفیر ازبکستان این اظهارات را در دیدار با حمدالله محب، مشاور امنیت ملی بیان کرده است.

شادمانوف در این دیدار تاکید کرده که از روند صلحی در افغانستان حمایت و پشتیبانی می کند که رهبری و مالکیت آن در دست مردم و دولت افغانستان باشد.

او در مورد سفر اخیر نمایندگان گروه طالبان به ازبکستان معلومات داده و خاطرنشان کرده است که در آن سفر فقط روی نقش و همکاری ازبکستان در مذاکرات صلح گفتگو صورت گرفته است.

سفیر ازبکستان تصریح کرده است که در سفر نمایندگان طالبان به این کشوز روی اهمیت تفاهم بین‌الافغانی و این‌که نمی‌توان از دست‌آوردهای متعددی به شمول حقوق بشر و حقوق زنان در مذاکرات صلح چشم‌پوشی نمود، گفتگو شده است.

همچنان حمدالله محب در این دیدار ضمن اشاره به نقش و اهمیت همکاری‌های ازبکستان در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی با افغانستان گفته است،  تعاملات جدید سیاسی نباید به اعتمادِ به میان آمده بین دو کشور آسیب رسانیده و باعث ایجاد شک گردد.

مشاور امنیت ملی تاکید کرده است که افغانستان، ازبکستان را در روشنایی اصول روابط و همکاری های دوجانبه و همسایگی، دوست خوب می‌پندارد، و مردم افغانستان، به عنوان مالکان و شرکای اصلی این روند می‌توانند در مورد آینده خویش تصامیم خوب و مطمئن اتخاذ نمایند.

این اظهارات سفیر ازبکستان در کابل در حالی مطرح شده است که شیوه استقبال این کشور از نمایندگان طالبان در تاشکند، خشم دولت افغانستان را برانگیخته بود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان