جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

وزارت دفاع امریکا: داعش در حال بازخیزی در سوریه و عراق است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت دفاع آمریکا در گزارشی تازه ادعا کرده که گروه داعش با این‌که سرزمین‌های خود را در عراق و سوریه از دست داده، اما توانسته توانایی عملیاتی خود را در عراق احیا کند و در سوریه در حال بازخیزی است.

photo_2019-08-07_17-53-58

به گزارش برخی منابع خبری آمریکایی، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در این گزارش تأکید کرده که خروج نیروهای آمریکایی از سوریه باعث کاهش کمک مستشاری و در نتیجه تضعیف متحدان آمریکا در نظارت بر تحولات و مقابله با بقایای گروه داعش شده و نظارت کارشناسان آمریکایی بر شرایط منطقه را دشوارتر کرده است.

این گزارش هشدار می‌دهد که در حال حاضر، مستشاران آمریکایی و متحدان این کشور از امکانات و توانایی کافی برای نظارت نزدیک بر اردوگاه الهول ویژه بیجاشدگان جنگ داخلی سوریه برخوردار نیستند و داعش این امکان را یافته تا بدون مواجهه با مانع، به ترویج عقاید خود در میان آوارگان ادامه دهد.

به گزارش بی.بی.سی، این گزارش حدود پنج ماه پس از آن تهیه شده که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، با اعلام پایان کار داعش در سوریه، بخشی از نیروهای آمریکایی را از آن کشور خارج کرد. ترامپ گفته بود که گروه کوچکی از نظامیان آمریکایی “تا هر زمان که لازم باشد” در سوریه حضور خواهند داشت تا اطمینان حاصل کنند که “داعش شکست خورده باقی خواهد ماند.”

این در حالی است که در روزهای اخیر، منابع وزارت دفاع آمریکا نسبت به احتمال تهاجم ارتش ترکیه یا گروه‌های متحد آن علیه نیروهای دموکراتیک سوریه ابراز نگرانی کرده‌اند. آمریکا همواره گفته که چنین عملیاتی “غیر قابل قبول” است و می‌تواند جان نظامیان آمریکایی را به مخاطره اندازد و به نفرات زندانی داعش امکان فرار بدهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان