جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

بازداشت بیش از 1500 تن به شمول و 5 شهروند خارجی به اتهام قاچاق مواد مخدر در 5 ماه گذشته

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله می‌گوید که در نتیجه 1303 عملیات نیروهای امنیتی در 5 ماه گذشته در سراسر کشور، بیش از 1500 تن به شمول 5 شهروند خارجی به اتهام قاچاق مواد مخدر در افغانستان بازداشت شده‌اند.

محمد هاشم اورتاق، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امورداخله امروز چهارشنبه(9اسد) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت، در نتیجه یک هزار و 303 عملیات نیروهای امنیتی علیه کشت، تولید، پروسس و قاچاق مواد مخدر، یک هزار و 545 تن به شمول 42 زن و 5 شهروند خارجی بازداشت شده‌اند.

mohammad Hasim otraq

او افزود، در میان بازداشت‌شدگان دو تن از قاچاقچیان بزرگ نیز شامل اند.

به گفته اورتاق، در این عملیات‌ها در پنج ماه گذشته، نیروهای مبارزه با مواد مخدر به گونه مجموعی ۳۵۶ تن مواد مخدر مختلف کشف و ضبط شده و ۵۹ دستگاه تولید مت امفتامین و ۵ ذخیره‌گاه مواد مخدر نیز منهدم شده است.

وی خاطرنشان ساخت، در این عملیات‌ها 158 میل اسلحه، 197 واسطه نقلیه و 511 تلفن همراه نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله تاکید کرد، تمرکز نیروهای مبارزه با مواد مخدر در عملیات‌های 5 ماه گذشته، بیشتر بر ولایت کابل بوده و در این مدت تنها ۴۶۶ عملیات در این ولایت انجام شده که در نتیجه آن ۵۶۴ تن بازداشت شده‌اند.

او همچنان تصریح کرد، در نتیجه این عملیات‌ها به قیمت نزدیک به ۵۳ میلیون دالر به قاچاقچیان مواد مخدر ضربه وارد شده است.

اورتاق در مورد شمار معتادین در کشور گفت: 7 هزار و 769 معتاد خیابانی در کشور وجود دارد که از این میان 2 هزار و 220 تن آنان در جریان ۵ ماه اخیر در کابل جمع‌آوری و به مراکز درمانی انتقال داده شده‌اند.

او اضافه کرد که تطبیق پلان استراتژیک وزارت امورداخله، تدوین طرح جمع‌آوری معتادین از نقاط مختلف شهر کابل و نگه‌داری آنان در محل مناسب و تشدید عملیات‌ها بر مراکز پروسس، انبارها و مراکز تکثیر مواد مخدر، از برنامه‌های عمده این معینیت است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان