جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

کمپین های انتخاباتی کلید خورد؛ 6 نکته ای که شهروندان افغان در باره انتخابات ریاست جمهوری 98 بدانند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

با آغاز کمیپن های انتخاباتی افغانستان از امروز ششم اسد فضای انتخاباتی در سراسر افغانستان شکل گرفته است. در این انتخابات رقابت جدی بر سر کرسی ریاست جمهوری شروع شده و شماری از نامزدان پیشرو در تلاش اند تا بتوانند در انتخابات پیروز شوند.

ریاست جمهوری و اجرایی

تبلیغات نامزدان ریاست جمهوری افغانستان امروز کلید خورد. محمد اشرف غنی رییس جمهور کنونی و عبدالله عبدالله رییس اجرایی به صورت رسمی با برگزاری محافل انتخاباتی و سخنرانی های پرهیجان مبارازت انتخاباتی شان را آغاز کردند. بقیه نامزدان ریاست جمهوری امروز محافلی را برپا نکرده بودند.

دو ماه تبلیغات

قرار است که دو ماه این مبارزات انتخاباتی ادامه یابد و 48 ساعت قبل از شش میزان تبلیغات نامزدان انتخابات توقف یابد. این میعاد برای کارزارهای انتخاباتی نامزدان فرصت می دهد تا آن ها برنامه های شان را بیان نمایند.

نامزدان ریاست جمهوری

18 تن در این انتخابات نامزد شده اند. آن ها شامل اشرف غنی، احمد ولی مسعود، عبدالله عبدالله، رحمت الله نبیل، محمد حنیف اتمر، حکیم تورسن، سیدنورالله جلیلی، شیدامحمد ابدالی، عنایت الله حفیظ، غلام فاروق نجرابی، فرامرز تمنا، گلبدین حکمتیار، عبدالطیف پدرام، محمد ابراهیم الکوزی، محمد شهاب حکیمی، نوررحمان لیوان و نورالحق علومی می شوند.

رسانه های اجتماعی

با آن که نامزدان از شیوه های مختلف برای کارزارهای انتخاباتی شان استفاده می کنند، اما در انتخابات سال جاری ریاست جمهوری استفاده وسیع از رسانه های اجتماعی انجام خواهد شد. رسانه های اجتماعی در انتخابات سال گذشته پارلمانی نیز نقش جدی داشت. همزمان با این نامزدان از شیوه های سنتی تبلیغات نظیر استفاده از بنرهای تبلیغاتی، رجوع به سفرهای انتخاباتی به ولایات و ولسوالی ها، و پیام رسانی از طریق رسانه های نوشتاری، تصویری و شنیداری می پردازند.

442 میلیون افغانی

نامزدان انتخابات ریاست جهموری مکلف به مراعات سقف تعیین شده هزینه های تبلیغاتی شده اند. این نامزدان مکلف اند تا حدود 442 میلیون افغانی را در کارزارهای تبلیغاتی سال جاری مصرف نمایند و بیشتر از آن تخطی انتخاباتی پنداشته می شود.

9.6 میلیون رای دهنده

همزمان با این، کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرده که در مجموع 9.6 میلیون تن برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری ثبت نام کرده اند. این افراد شامل آنعده کسانی می شود که در روند ثبت نام تقویتی سال جاری شرکت کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان